فرهادی از ایتالیایی‌ها جایزه‌ی «استاد سینما» می‌گیرد

جایزه سال ۲۰۲۲ «استاد سینما» در فلورانس ایتالیا به اصغر فرهادی کارگردانی ایرانی اعطا خواهد شد.

اصغر فرهادی جایزه استاد سینما (Maestri Cinema) فیزوله (منطقه‌ای در استان فلورانس ایتالیا) را روز شنبه ۲۵ تیر ماه (۱۶ جولای) در سالن تئاتر رومی فیزوله دریافت خواهد کرد و فیلم برنده اسکار «جدایی» نیز پس از مراسم برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

این جایزه مهم سینمایی که با همکاری شهرداری فیزوله در فلورانس و سندیکای ملی گروه منتقدان فیلم ایتالیا برگزار می‌شود، پیش از این به چهره‌های مهمی چون «لوکینو ویسکونتی»، «آکی‌را کوراساوا»، «اورسن ولز»، «استنلی کوبریک»، «اینگمار برگمن»، «کن لوچ»، «پائولو سورنتینو»، «جوزپه تورناتوره» و «تری گیلیام» اعطا شده و اصغر فرهادی پس از «کوراساوا» دومین چهره غیرآمریکایی و اروپایی است که این جایزه را دریافت خواهد کرد.

شهر فلورانس ایتالیا در ادامه ماه جولای برنامه مرور آثار اصغر فرهادی را ادامه خواهد که شامل نمایش فضای باز آثاری چون «فروشنده»، «همه‌ می‌دانند» و فیلم جدید «قهرمان» در منطقه تاریخی این شهر خواهد بود.

همچنین به مناسبت اعطای جایزه استاد سینما به فرهادی، اخیرا کتابی تحت عنوان «حقایق پنهان: سینمای اصغر فرهادی» از «سیمونه امیلیانی» در ایتالیا منتشر شده است.

 

این کتاب شامل نوشته‌هایی از «الیزا بالدینی»، «ادواردو بکاتینی»، «دانیلا بروگی»، «داریو سیکی»، «والنتینا دامیکو»، «سیمونه امیلیانی»، «فدریکو فرونه»، «کاترینا لیورانی»، «مارکو لوسری»، «دانیل مونتیجیانی»، «لوئیجی نپی»، «کلودیا پورلو»، «گابریله ریزا»، «آنا ساباتینو»، «استفانو سوچی»، «سرجیو سوزو»، «آلدو اسپینیلو»، «ماسیمو تریا» و «مارکو وانلی» خواهد بود.

«سیمونه امیلیانی» که کتاب «حقایق پنهان: سینمای اصغر فرهادی» به کوشش او جمع‌آوری شده، روزنامه‌نگار و منتقد فیلم و سردبیر مجله «Sentieri Selvaggi» است و تاکنون نگارش چندین کتاب در حوزه سینما را در کارنامه داشته است. او همچنین یکی از اعضای هیات انتخاب بخش هفته منتقدین جشنواره فیلم ونیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code