تمام خواننده هایی که پا به عرصه بازی گذاشتند

در میان بازیگران، چهره‌های زیادی را سراغ‌ داریم که وقتی درجه بالایی از شهرت می‌رسند احساس می‌کنند باید هنرشان را در رشته‌های مختلف هم گسترش دهند. به همین دلیل هم بازیگرانی داریم که از قضا بیشترشان هم خواننده‌های موفقی نیستند.
برعکس این ماجرا هم صادق است. در این سال‌ها بارها و بارها شاهد قرار گرفتن خواننده‌ها مقابل دوربین بوده‌ایم. با بازی رضا یزدانی در «میدان سرخ»، سیروان و زانیار خسروی در «حرفه‌ای» و امیر مقاره در «جزیره» با موجی از خوانندگانی مواجهیم که گام‌های بازیگری‌شان را در شبکه نمایش خانگی برمی‌دارند. به همین بهانه مروری داریم بر خواننده‌هایی که در مسیر بازیگری افتاده‌اند.

رضا یزدانی

رضا یزدانی از اواخر دهه ۷۰ به عنوان خواننده به میدان آمده و در این سال‌ها ۱۲ آلبوم منتشر کرده است. از آن دست خواننده‌هایی است که خیلی زود تصمیم گرفت به عرصه بازیگری هم وارد شود. اولین‌بار در فیلم حکم اثر مسعود کیمیایی دیده شد. از ابتدای دهه ۸۰ تا الان در بیشتر از ۲۰ فیلم و سریال بازی کرده. البته خودش گفته تا قبل از اینکه سال ۱۳۹۴ در فیلم تیک‌آف نقش بازی کند، بازیگری برایش زیاد مهم نبوده. نقش بازی می‌کرده تا ترانه‌ها و اجراهایش دیده شود اما بعد از تیک‌آف وقتی از این‌وآن درباره بازی‌اش تعریف شنیده تصمیم گرفته خیلی جدی به بازیگری فکر کند. یزدانی هنوز بازیگر درجه یکی نیست. بعضی نقش‌هایش قابل قبول‌اند و تلاش می‌کند تصویر درست و دقیقی از خودش به نمایش بگذارد. او در سریال از یادها رفته در نقشی منفی ظاهر شد، اما از همان زمان دلش می‌خواسته نقش یک گنگستر را بازی کند. در سریال میدان سرخ با گریمی متفاوت در نقش شخصیتی به نام گروچف ظاهر شده؛ یک گنگستر بزرگ که قدرت و ثروت فراوانی دارد و پرونده خلافکارهای زیادی زیر دستش است. جایی بیرون شهر برای خودش دم و دستگاهی به هم زده و درست مثل یک پدرخوانده رفتار می‌کند، همه ازش حساب می‌برند و کسی جرات نمی‌کند روی حرفش حرفی بزند.

فرزاد فرزین

فرزاد فرزین از اواخر دهه ۷۰ به عنوان خواننده کارش را شروع کرد و درحال حاضر ۷ آلبوم موسیقی دارد. فرزین اولین بار سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم پسران آجری به کارگردانی مجید قاری‌زاده، به عنوان بازیگر شناخته شد.بعد از فیلم پسران آجری تا اوایل دهه ۹۰ در ۲ فیلم دیگر به نام‌های کنسرت روی آب و سگ‌های پوشالی هم بازی کرد، اما سال ۱۳۹۵ با بازی‌ در سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی بیشتر از قبل دیده شد و حضورش را به عنوان بازیگر تثبیت کرد. ۳ سال بعد در سریال مانکن به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده نقش پررنگ‌تری به عهده گرفت. بازی او با واکنش‌های مثبت و منفی زیادی روبه‌رو بود. خیلی‌ها معتقد بودند بهتر است بازیگری را کنار بگذارد و عده‌ای بازی‌اش را پسندیدند. آخرین بار سال گذشته در سریال ملکه گدایان نقشی مهم به عهده داشت. به نسبت سایر آثار، این‌بار بازی به نسبت قابل قبول‌تری از خودش به نمایش گذاشت.

زانیار خسروی

زانیار خسروی از اوایل دهه ۹۰ شناخته شد. او برادر کوچکتر سیروان خسروی است و تا به حال یک آلبوم منتشر کرده. زانیار اولین بار سال ۱۳۸۹ در فیلم برف روی کاج‌ها بازی کرد. این فیلم ۳ سال بعد در حالی اکران شد که زانیار به عنوان خواننده شناخته شده بود. زانیار سال ۱۳۹۳ در سریال عشق تعطیل نیست اثر بیژن بیرنگ هم بازی کرد؛ سریالی ناموفق که با وجود بازیگران درجه یکی که در آن بازی داشتند به سرانجام نرسید. زانیار این روزها همراه برادرش در سریال حرفه‌ای حضور پیدا کرده. قسمت اول این سریال هفته گذشته منتشر شد و حالا باید ببینیم این‌بار چه هنری از خودش به نمایش می‌گذارد.

حمید عسگری

از اوایل دهه ۸۰ به عنوان خواننده فعالیتش را شروع کرد و تا به حال ۸ آلبوم موسیقی منتشر کرده. عسگری اولین بار سال ۱۳۹۰ در مجموعه شام ایرانی در شبکه نمایش خانگی مقابل دوربین رفت. در این مجموعه بازی بخصوصی نداشت و در نقش خودش ظاهر شد. اولین تجربه بازیگری‌اش به سال ۱۳۹۳ و بازی در فیلم شانس، عشق، تصادف به کارگردانی آرش معیریان برمی‌گردد. او در آن فیلم نقش یک مدرس موسیقی را داشت. عسگری یک سال بعد از اولین تجربه، بازیگر فیلم دو دوست به کارگردانی محمد بانکی شد. او در هیچ کدام از آثارش موفقیتی به دست نیاورد و به همین دلیل هم بعد از آن بازیگری را کنار گذاشت.

مازیار فلاحی

مازیار فلاحی از سال ۱۳۸۶ و با ساخت آهنگ و اجرای ترانه‌های فیلم «مجنون لیلی» به طور رسمی فعالیتش را شروع کرد. او در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به عنوان خواننده و آهنگساز فعالیت می‌کرد تا اینکه اولین‌بار سال ۱۳۹۱ در فصل سوم سریال «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم به عنوان بازیگر رسما به میدان آمد. فلاحی بازیگر پرکاری نبود. بعد از «قلب یخی» فقط در فیلم «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی حضور پیدا کرد و بعد از آن هم دیگر در هیچ فیلم و سریالی دیده نشد.

بنیامین بهادری

بنیامین بهادری اولین بار سال ۱۳۸۵ به عنوان خواننده معرفی شد. او تا الان ۳ آلبوم موسیقی منتشر کرده. بنیامین را اولین بار سال ۱۳۹۴ به همراه دخترش بارانا در سریال کلاه قرمزی دیدیم. گرچه در این مجموعه نفش خودش را داشت و بازی چندانی نکرد اما جزو فعالیت‌های بازیگری‌اش به ثبت رسیده است. مهم‌ترین فعالیت بنیامین در جایگاه بازیگر در فیلم سینمایی سلام بمبئی اتفاق افتاد. او به همراه محمدرضا گلزار و همسرش شایلی محمودی در این فیلم ظاهر شد. سلام بمبئی به سبک و سیاق فیلم‌های هندی ساخته شده بود و سال ۱۳۹۵ فروش زیادی کرد. سال ۱۳۹۸ بنیامین در فیلم دیگری به اسم موافقت اصولی هم بازی کرد؛ فیلمی به کارگردانی امیر پورکیان که علاوه بر بنیامین، بهاره افشاری، آرمان درویش، بیتا فرهی و… هم در آن بازی داشتند.

رضا صادقی

رضا صادقی از اوایل دهه ۷۰ و با آهنگ مشکی رنگ عشقه، به شهرت رسید. در این مدت حدود ده آلبوم رسمی و چند آلبوم غیررسمی منتشر کرده. فعالیت صادقی به عنوان بازیگر صرفا به بازی در فیلم بی‌خداحافظی به کارگردانی احمد امینی برمی‌گردد. این فیلم با نگاهی به زندگی خود صادقی ساخته شده بود. بعد از بی‌خداحافظی بازیگری را ادامه نداد، اما نوروز امسال به عنوان مجری در ویژه برنامه نوروزی، نوروزترین نوروز شبکه ۵ حضور پیدا کرد.

امیر مقاره

جوان‌ترین عضو گروه خوانندگانی که در مسیر بازیگری افتادند. از سال ۹۵ با نام ماکان بند و همراه رهام هادیان می‌شناسیمش. این گروه موسیقی با اینکه یک آلبوم رسمی منتشر کرده ولی با کلی تک‌آهنگ شناخته می‌شود و «هربار این درو…»ی آنها مدت‌ها هیت بود. رهام و امیر اما، در بازیگری هم‌مسیر نبودند. سریال جزیره به کارگردانی سیروس مقدم در نیمه اول آبان به‌طور اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شود و نخستین تجربه بازیگری امیر مقاره است. به گواه سکانس‌هایی که از بازی او در این سریال دیده شده، در این نخستین گام، از عهده نقشش برآمده و بازی خوبی از خودش به‌جا گذاشته است. اما پاسخ اصلی درباره میزان موفقیت او را باید در نظر مردم و همین‌طور طرفدارانش جست‌وجو کرد. آیا او در این مسیر تازه موفق می‌شود؟ آیا مسیر بازیگری را در کنار ماکان‌بند ادامه می‌دهد؟

سیروان خسروی

سیروان خسروی از ابتدای دهه ۸۰ تا الان ۶ آلبوم موسیقی منتشر کرده و چند موسیقی تیتراژ هم برای سریال‌ها و برنامه‌های مختلف ساخته که مورد استقبال هم قرار گرفته است، با این حال تا پیش از اینکه مصطفی تقی‌زاده برای ساخت سریال حرفه‌ای از او به عنوان بازیگر دعوت به همکاری کند، تجربه‌ای در بازیگری نداشته. وقتی اولین قسمت سریال حرفه‌ای در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. سیروان خسروی در اولین سکانس از اولین قسمت به مخاطبان معرفی شد. سیروان نقش مردی به اسم سیامک را بازی کرده که از همان نقطه شروع با رفتاری خشن به عنوان کارچاق‌کن یا قاچاقچی شناخته می‌شود. احتمالا بخش مهمی از اتفاق‌های سریال توسط این شخصیت پیش خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code