آیفون قابلیت جدیدی رو کرده است

گزینه Shazam در آیفون تنها با چند ثانیه گوش دادن به یک موسیقی می‌تواند نام و اطلاعات آن موسیقی را به شما نشان دهد.

آیفون شما یک ویژگی مفید دارد که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشید. شما از طریق این قابلیت می‌توانید آهنگی که در رادیو پخش می‌شود را بدون نیاز به باز کردن برنامه خاصی شناسایی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشت خود را به پایین بکشید و روی یک دکمه ضربه بزنید. به گزارش cnbc، این قابلیت بخشی از ادغام آیفون و آی‌پد با سرویس تشخیص موسیقی Shazam است که اپل در سال ۲۰۱۸ آن را خریداری کرد. برای انجام این کار شما حتی نیازی به نصب Shazam ندارید. در ادامه به نحوه راه اندازی این ویژگی اشاره می‌کنیم.

نحوه نصب:

بخش تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.

روی Control Center ضربه بزنید.

در قسمت «More» به پایین بروید و روی دکمه سبز رنگ «+» در کنار «Music Recognition» ضربه بزنید.

این اقدامات تشخیص موسیقی را به Control Center اضافه می‌کند که با کشیدن انگشت از سمت راست بالای صفحه به پایین  یا اگر آیفونی با دکمه هوم دارید از پایین صفحه به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

 

چگونه یک آهنگ را از طریق آیفون خود تشخیص دهیم؟

هنگامی که این کار را انجام دادید، می‌توانید با کشیدن انگشت از سمت راست بالای صفحه به پایین برای باز کردن Control Center و سپس ضربه زدن روی دکمه Shazam، از آیفون خود برای شناسایی آهنگ استفاده کنید. تلفن شما برای چند ثانیه گوش می‌دهد، سپس هنرمند و عنوان را در بالای صفحه نمایش شما نشان می‌دهد و تاریخچه آهنگ‌هایی را که شناسایی کرده اید ذخیره می‌کند تا بتوانید بعداً به عقب برگردید و آن‌ها را ببینید. برای انجام این کار، فقط دکمه Shazam را فشار داده و نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code