شورت‌های یوتیوب واترمارک دار میشوند ! (جهت جلوگیری از کپی ویدئوها)

یوتیوب شورتز سلاح جدیدی را در نبرد خود با فیلم کوتاه TikTok ساخته است: واترمارک.

در آینده، این غول ویدیویی یک نماد واترمارک به ویدیوهای YouTube Shorts اضافه می‌کند که سازندگان آن‌ها را دانلود می‌کنند تا در جاهای دیگر به اشتراک بگذارند، مانند TikTok و Instagram Reels. به این ترتیب، اگر ویدیویی که از YouTube Shorts منتشر شده است در پلتفرم دیگری به صورت ویروسی پخش شود، بینندگان یک نشانگر بصری آن را مشاهده خواهند کرد.

پلتفرم ویدیویی متعلق به Google در به‌روزرسانی 17 آگوست برای YouTube Shorts گفت: «اگر سازنده‌ای هستید که شورت‌های خود را از استودیوی YouTube دانلود می‌کند تا در پلتفرم‌های دیگر به اشتراک بگذارد، اکنون یک واترمارک به محتوای دانلود شده‌تان اضافه شده است. سازندگان. «ما یک واترمارک به Shorts که دانلود می‌کنید اضافه کرده‌ایم تا بینندگان شما بتوانند ببینند محتوایی را که در پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذارید می‌توان در YouTube Shorts پیدا کرد.»

به گفته یوتیوب، افزودن واترمارک به کلیپ‌های YouTube Shorts در چند هفته آینده روی دسک‌تاپ عرضه می‌شود و برنامه‌هایی برای گسترش آن به تلفن همراه در ماه‌های آینده خواهد بود.

گوگل در ماه ژوئن اعلام کرد که YouTube Shorts بیش از 1.5 میلیارد کاربر ماهانه دارد که وارد سیستم شده اند. رشد کلی درآمد تبلیغات YouTube در سه ماهه اخیر کند شده است. تحلیلگران حدس می‌زنند که ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که YouTube Shorts (که ویدیوها را در 60 ثانیه محدود می‌کند) تماشای اصلی YouTube را حذف می‌کند و گوگل اخیراً شروع به گسترش کمپین‌های تبلیغاتی در قسمت Shorts خانه کرده است.

یک سال پیش، یوتیوب در تلاش برای ایجاد کلیپ‌های کوتاه، یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری برای YouTube Shorts راه‌اندازی کرد که بر اساس آن، سازندگان ویدیوهای با عملکرد برتر می‌توانستند تا ۱۰۰۰۰ دلار در ماه درآمد کسب کنند. در ماه آوریل، یوتیوب اعلام کرد که پرداخت‌ها را به سازندگان بیشتری گسترش می‌دهد و مبلغی را که سازندگان می‌توانند کسب کنند، افزایش می‌دهد. بر اساس این خط‌مشی جدید، برخی از سازندگانی که قبلا واجد شرایط نبودند، اکنون می‌توانند پاداش‌های کمتر از 100 دلار دریافت کنند – و سایر سازندگان ممکن است شروع به دریافت پاداش‌هایی بیش از حداکثر 10000 دلار قبلی کنند.

منبع :‌ variety

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code