با روش های ساده چاپگر را تمیز کنید

اگر چاپگر شما نیاز به تمیز کردن دارد و خوب عمل نمی‌کند، نکات این مطلب را بخوانید.

شاید هنوز روی یک لپ‌تاپ قدیمی کار می‌کنید که روزانه موجب اتلاف زمان زیادی از شما شده و کار را برای شما دشوارتر می‌کند. تحت این شرایط کار با لوازم جانبی از جمله چاپگر نیست نیز سخت می‌شود؛ اما گاهی ما بهتر است در مورد عملکرد این لوازم نیز توجه کافی داشته باشیم.

گاهی ممکن است روتر خانه شما خوب کار کند اما اگر چندین سال از عمر آن گذشته باشد، امنیت شبکه به خطر می‌افتد و همچنین احتمالا سرعت اینترنت شما را کاهش می‌دهد.

چاپگر نیز از دیگر ابزاری است که می‌تواند مشکل ساز شود، بنابراین برای اینکه بهتر عمل کرده و عمر بیشتری داشته باشد باید از آن مراقبت کنید، برای این منظور مراحل زیر را حتما چک کنید؛

۱. نازل را بررسی کنید

می‌توانید نازل را از رایانه خود بررسی کنید تا ببینید آیا هد‌های چاپ مسدود شده‌اند یا خیر. دستورالعمل‌ها از سازنده‌ای به سازنده دیگر متفاوت است. راهنمای کاربر یا وب سایت سازنده را برای دستورالعمل‌های خاص بررسی کنید.

هنگامی که بررسی نازل را شروع می‌کنید، چاپگر شما یک صفحه آزمایشی را بیرون می‌اندازد. اگر صفحه آزمایشی دارای خطوط چاپ جامد است، نازل شما تمیز است. اگر خطوط چاپ شکسته شود، هد چاپ شما نیاز به تمیز کردن دارد.

اگر چک نازل شما ضعیف است، وقت آن رسیده است که هد‌های چاپ خود را تمیز کنید. گرد و غبار و جوهر می‌توانند سر‌ها را مسدود کنند. تمیز کردن آن‌ها عمر چاپگر شما را افزایش داده و چاپ‌های شما را بسیار زیباتر نشان می‌دهد.

بسته به مدل شما، هد‌های چاپ می‌توانند بخشی از کارتریج چاپگر باشند یا در داخل چاپگر تعبیه شده باشند. باز هم دستورالعمل‌ها از چاپگری به چاپگر دیگر متفاوت است، بنابراین برای دستورالعمل‌های خاص با پشتیبانی چاپگر خود مشورت کنید. اگر چاپگر شما چندین گزینه دارد، با تمیز کردن معمولی شروع کنید، سپس در صورت لزوم مشغول تمیز کردن کامل شوید.

گاهی هد‌های چاپ نادیده گرفته شده به TLC بیشتری نیاز دارند. ممکن است کتابچه راهنمای شما به شما دستور دهد که اگر فرآیند‌های خودکار نمی‌توانند کار را انجام دهند، آن‌ها را به صورت فیزیکی تمیز کنید.

۲. تمام گوشه‌ها را گردگیری کنید

گردگیری داخل و خارج چاپگر از تجمع گرد و غبار و آلودگی جلوگیری می‌کند، در این صورت روان‌تر کار کرده و دوام بیشتری خواهد داشت. برای فضای داخلی از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید؛ هوای فشرده برای گردگیری خوب چاپگر شما نیز مفید است.

۳. نرم افزار و درایور‌های خود را به روز کنید

هر دستگاهی که ما در اختیار داریم به به‌روزرسانی‌هایی نیاز دارد تا به خوبی کار کند و در برابر آسیب‌پذیری‌های امنیتی محافظت شود.

همین امر در مورد چاپگر شما نیز صدق می‌کند. به طور منظم وب سایت سازنده خود را برای به روز رسانی نرم افزار چاپگر بررسی کنید. شاید باور نکنید که هکرها چگونه از هر راه ممکن برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند.

منبع: usatoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code