نسل پنجم تلفن همراه در راه
1 min read

نسل پنجم تلفن همراه در راه

یکی از بازار‌هایی که چشم انداز رو به گسترشی دارد، بازار گوشی‌های نسل پنجم تلفن همراه در جهان است.

پایگاه «Research and Markets» در گزارشی به بررسی چشم انداز بازار گوشی‌های نسل پنجم تلفن همراه تا سال ۲۰۲۷ پرداخت. در این گزارش آمده است: امروزه استقبال مردم سراسر جهان به استفاده از گوشی‌های نسل پنجم تلفن همراه رو به افزایش است.

ارزش بازار جهانی تلفن‌های هوشمند نسل پنجم (۵G) در سال ۲۰۲۱ به میزان ۳۲.۲۱ میلیارد دلار آمریکا برآورد شد. این در حالی است که انتظار می‌رود این بازار تا سال ۲۰۲۷ به میزان ۴۱۶۷.۰۷ میلیارد دلار آمریکا برسد. گوشی‌های هوشمند نسل پنجم تلفن همراه، گوشی‌هایی با ویژگی‌های پیشرفته و عملکردی فراتر از عملکرد سنتی به مانند ارسال پیام و یا برقراری تماس است.

در این گزارش همچنین آمده است: امروزه علاقه مصرف کنندگان به تلفن‌های نسل پنجم در حال افزایش است و ازاین رو نیز سازندگان ریز تراشه ها، در حال سوق دادن برند‌های سازنده گوشی‌های همراه برای استفاده از تراشه‌های ۵G در خط تولید تلفن‌های همراه شان هستند. با توجه به افزایش جمعیت شهر‌ها و نیز افزایش آگاهی مصرف کنندگان در خصوص افزایش آگاهی مصرف کنندگان در زمینه افزایش مصرف دستگاه‌های تلفن همراه و نیز افزایش یکپارچگی فناوری واقعیت افزوده (AR)، همه این‌ها رشد بازار را در سال‌های پیش رو افزایش می‌دهد. بر این اساس پیش بینی می‌شود در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ نرخ رشد مرکب سالانه به میزان ۱۲۴.۹۰ درصد رشد داشته باشد.

در این بررسی تحلیلی، بازار محصولات گوشی‌های نسل پنجم بر اساس دو مولفه فروش آنلاین و آفلاین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در سال ۲۰۲۱ بخش آفلاین سهم عمده ای، در حدود بیش از ۶۱ درصد از بازار را در اختیار داشت. مجاری فروش آفلاین گوشی‌های هوشمند نسل پنجم شامل فروشگاه‌های خرده فروشی، هایپرمارکت ها، فروشگاه‌های موبایل و مغازه‌های فروش برند‌های گوشی‌های همراه می‌شد. طبق این داده ها، بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند تا وسایل الکترونیکی و کالا‌های مصرفی را از فروشگاه‌های معتبر محلی خریداری کنند؛ چرا که این فروشگاه‌ها مصرف کنندگان را قادر می‌سازند تا پیش از خرید بتوانند کالا را به دست گرفته و از نزدیک شاهد آن باشند.

 

این گزارش همچنین تحلیل‌ها در خصوص میزان محموله‌های گوشی‌های همراه را نیز مورد بررسی قرار داده و می‌نویسد: انتظار می‌رود به دلیل افزایش تقاضا برای اتصال پرسرعت داده برنامه‌های مبتنی بر (اینترنت اشیاء) محموله‌های ارسالی حاوی تلفن‌های هوشمند نسل پنجم (در جهان) افزایش یابد.

این گزارش همچنین بازار مصرف گوشی‌های هوشمند نسل پنجم تلفن همراه را بر اساس منطقه نیز مورد بررسی قرار داده و می‌نویسید: منطقه آسیا – اقیانوسیه سهم عمده بازار در این زمینه – در حدود بیش از ۶۵ درصد بازار- را در دست دارند. همچنین بسیاری از کشور‌های بزرگ نظیر هند و ویتنام، بزودی و درآینده‌ای نزدیک شبکه‌های خود را به روی نسل پنجم تلفن همراه سوئیچ خواهند کرد. در خود منطقه آسیا- اقیانوسیه، کشور چین ۵۸ درصد از بازار را به دلیل رشد فزاینده اقتصادی و فناوری‌های دیجیتال در دست دارد.

منبع: پایگاه Research and Markets

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code