زیاد به مانیتور خیره نشوید!

زمانی که شما به صفحات نمایشی مثلاً صفحه تلویزیون خیره می شوید، کمتر پلک می زنید و در نتیجه چشمانتان بیش از همیشه باز می ماند و خشکیِ چشم را به همراه خواهد داشت.

اگر شماهم از آن دسته افرادی هستید که زیاد به صفحات گوشی و مانیتور خیره می‌شوید بهتر است عوارض و مشکلات این کار را بدانید.

کمتر پلک زدن

زمانی که شما به صفحات نمایشی مثلاً صفحه تلویزیون خیره می‌شوید، کمتر پلک می‌زنید و در نتیجه چشمانتان بیش از همیشه باز می‌ماند و خشکیِ چشم را به همراه خواهد داشت.همانطور که قبلا هم گفتیم، وقتی که شما به صفحه کامپیوتر یا صفحات مشابه زل می‌زنید و خیره می‌شوید، به خاطر کمتر پلک زدن، چشم تان بیشتر خشک می‌شود و در نتیجه ممکن است بعد از مدت زمانی احساس سوزشِ چشم هم داشته باشید.
میگرن چشمی
آیا تا به حال در مورد سندروم بینایی کامپیوتر چیزی شنیده‌اید؟ این اتفاق برای افرادی می‌افتد که مدت زمان زیادی در طول روز به صفحه کامپیوتر خیره می‌شوند که ممکن است باعث ایجاد مشکلات بینایی یا حتی میگرن چشمی هم بشود که سر درد شدیدی را هم به همراه خواهد داشت.

یکی از علائم میگرن چشمی، تاری دید است که بعد از آن سر درد شدیدی تجربه می‌شود و زمانی هم این اتفاق می‌افتد که شما به صفحات الکترونیکی نگاه می‌کنید؛ یعنی اگر کتاب چاپی دست تان بگیرید و بخوانید، این مشکل برایتان رخ نمی‌دهد.
مشکل در تمرکز بینایی

وقتی که برای خواندن چیزی به صفحات الکترونیکی خیره می‌شوید، چشم شما مدام در حال تلاش است که همه چیز را واضح ببیند؛ اما ممکن است کم کم به خاطر کار کشیدن زیاد، این قدرت تمرکز از بین برود.
درد گردن و فک

بعد از این که مدت زمان طولانی به صفحات نمایش خیره می‌شوید، احتمالاً علائمی مثل سفت شدن گردن یا گردن درد یا حتی درد فک ایجاد شود که با مشکلات بینایی رابطه مستقیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code