افشای اطلاعات گوشی تاشوی جدید پیکسل گوگل
1 min read

افشای اطلاعات گوشی تاشوی جدید پیکسل گوگل

خبرهایی از نمایشگر و مشخصات گوشی تاشوی جدید پیکسل گوگل درز کرده است.

بر کسی پوشیده نیست که گوگل از سال ۲۰۱۹ در تلاش بوده تا گوشی هوشمند تاشو خود را بسازد، همان سالی که سامسونگ نسل اول گلکسی فولد، اولین گوشی هوشمند تاشو خود را عرضه کرد.

جالب اینجاست که برنامه اولیه گوگل برای گوشی هوشمند تاشو یک دستگاه تاشو پوسته صدفی مانند گوشی‌های هوشمند Galaxy Z Flip و Moto Razr امروزی بود. این شرکت حتی یک پتنت طراحی برای چنین گوشی هوشمندی را در مه ۲۰۱۹ ثبت کرد، اما از آن زمان تاکنون ظاهراٌ این ایده را به فراموشی سپرده بود.

گوگل برای رونمایی از گوشی Pixel Fold در ماه مه ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی کرده است. وبسایت HowToiSolve به مدارکی دست یافته است که نشان می‌دهد Pixel Fold می‌تواند به یک گوشی تاشو کامپکت شبیه به OPPO Find N تبدیل شود.

این دستگاه در حالت بازشده صفحه‌نمایش داخلی ۷.۶۹ اینچی خواهد داشت. صفحه‌نمایش کاور خارجی احتمالاً ۵.۷۹ اینچی است. ابعاد کلی این گوشی که ۱۵۸.۷ در ۱۳۹.۷ در ۵.۷ میلی‌متر است نیز گویای عرضه یک گوشی تاشو نسبتاً فشرده است.

از رندر‌های ارائه شده در این گزارش مشهود است که Pixel Fold به گوشی Pixel ۷ فعلی گوگل نیز بی‌شباهت نیست. قابل تشخیص‌ترین المان روی این گوشی، برآمدگی دوربین آشنا است که به نظر می‌رسد یک برداشت مستقیم از سری پیکسل ۷ باشد، البته با تغییراتی جزئی در طراحی برای خوشایندتر کردن آن برای علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو. به عنوان مثال، برآمدگی دوربین به کناره‌های دستگاه سرازیر نمی‌شود. همچنین از تصاویر مشخص است که آرایه دوربین پشتی Pixel Fold دارای یک دوربین سه‌گانه است و صفحه‌نمایش کاور Pixel Fold دارای لبه‌های گرد و حاشیه‌های نسبتاً ضخیم است.

شایعاتی دیگر درباره مشخصات سخت‌افزاری پیکسل فولد نشان می‌دهد که این گوشی احتمالاٌ از سی‌پی‌یو Tensor G۲ گوگل استفاده کند، همان تراشه‌ای که در سری پیکسل ۷ استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code