گوگل مپ بروز شد!

گوگل مپ قصد دارد با افزودن مجموعه جدیدی از ویژگی‌ها، نقشه‌ها و جست و جو را برای کاربران بصری‌تر کند.

در رویداد Google Live From Paris، این غول فناوری ویژگی‌های جدیدی از جمله روشی همه جانبه برای کاوش، منابع بهبودیافته برای شارژ خودرو‌های الکتریکی و روشی «نگاهی» برای استفاده از Google Maps را اعلام کرد.

اعلامیه گوگل برای بینگ جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت، تکنیک‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند بینایی کامپیوتر و مدل‌های پیش بینی را به نمایش می‌گذارد که در ادامه به آن‌ها اشره شده است.

نمای همه جانبه در Maps

نمای خیابان را تصور کنید، اما می‌توانید در میان تصاویر پرواز کنید. این چیزی شبیه به تجربه نمای همه جانبه در Maps است. گوگل میلیارد‌ها نمای خیابان و تصویر هوایی را برای ایجاد مدل‌های سه بعدی از مکانی که در حال کاوش هستید، ترکیب کرد. این می‌تواند برای یافتن طرح‌بندی واضح‌تر و زمینه‌ای‌تر از یک محله یا ورودی یک ساختمان مفید باشد. نمای همه‌جانبه همچنین آب و هوا، ترافیک و کسب و کار را به شما نشان می‌دهد تا به برنامه ریزی بازدیدتان کمک کند.

نمای همه جانبه همچنین به شما امکان می‌دهد با استفاده از چیزی به نام میدان‌های درخشندگی عصبی (NeRF) که تصاویر مسطح را به رندر‌های سه بعدی که شامل جزئیاتی مانند نور و بافت است، تبدیل می‌کند، نقشه را ببینید.

Google Maps ویژگی‌ها را برای دارندگان خودرو‌های برقی بهبود می‌بخشد

نرم‌افزار داخلی Google Maps برای وسایل نقلیه الکتریکی از قبل ایستگاه‌های شارژ را در مسیر شما پیشنهاد می‌کند، اما Maps با افزودن خودکار ایستگاه شارژ ایده‌آل بر اساس کل زمان سفر، شرایط رانندگی و مدت زمان شارژ را نیز در این به‌روزرسانی در نظر گرفته است. اکنون می‌توانید ایستگاه‌های شارژ سریع، یعنی شارژر‌هایی با ۱۵۰ کیلووات یا بالاتر را نیز فیلتر کنید.

ایستگاه‌های شارژ در جست و جوی Maps شما نشان داده می‌شوند، مثلا یک سوپرمارکت، بنابراین می‌توانید هنگام خرید مواد غذایی، وسیله خود را شارژ کنید.

چگونه Glanceable Directions نقشه‌های گوگل را برای رانندگان تغییر می‌دهد

باز کردن قفل تلفن برای بررسی Maps می‌تواند خسته کننده باشد و اگر در حال رانندگی هستید کاملا خطرناک باشد. Glanceable Directions یک ویژگی جدید است که حرکت شما را در نمای کلی مسیر (قبل از ضربه زدن روی «شروع») یا مستقیما روی صفحه قفل نشان می‌دهد.

این ویژگی برای اندروید و iOS در دسترس است و در ماه‌های آینده راه اندازی خواهد شد. در صفحه قفل اندروید، Glanceable Directions از طریق اعلان‌های سیستم و از طریق Live Activity در صفحه قفل iOS نشان داده می‌شود. در حالت Glanceable Directions، Maps ETA شما را نشان می‌دهد و در صورت تغییر مسیر، مسیر شما را به‌طور خودکار به روزرسانی می‌کند.

گوگل همچنین در به روزرسانی جدید خود، ویژگی واقعیت افزوده Maps خود را Live View به شهر‌های بیشتری گسترش داده است و برخی از ابزار‌های جست و جوی خود را نیز به روزرسانی کرده است. جست و جوی چندگانه که جست و جوی متن را با استفاده از تصاویر افزایش می‌دهد، اکنون در تلفن همراه جهانی شده است. «Multisearch near me» که این ویژگی‌ها را با موقعیت مکانی شما ترکیب می‌کند تا آنچه را که در این نزدیکی می‌جویید، بیابید.

منبع: mashable

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code