با 3 اشتباه باتری گوشی به فنا می رود!

مراقبت از باتری گوشی هوشمند برای افزایش طول عمر وکارایی آن بسیار مهم است، زیرا یکی از مهم‌ترین اجزای گوشی به شمار می‌رود.

با اجتناب از برخی عادت‌های بد هنگام شارژ کردن گوشی، می‌توان عملکر شارژ گوشی خود را بهبود بخشید و عمر باتری را افزایش داد.

کاربران گوشی‌های هوشمند، می‌توانند به راحتی عادات اشتباه هنگام شارژ گوشی هوشمند خود را تغییر داده، وبه طول عمر و عملکرد باتری گوشی بیفزایند.

به جای اینکه باتری گوشی خود را با هزینه گزاف حفظ یا جایگزین کنید، اگر عادت‌های زیر را دارید، فورا آن‌ها را رها کنید:

۱. از شارژ گوشی با کاور موبایل خودداری کنید:

یکی از رایج‌ترین عادات کاربران گوشی‌های هوشمند شارژ کردن گوشی با قاب موبایل یا اصطلاحا کاور آن است، اما کارشناسان توصیه نمی‌کنند گوشی خود را در این حالت شارژ کنید، زیرا ممکن است دو مشکل اصلی ایجاد کند: اول باعث ایجاد دمای بالا در باتری و شکستگی سوکت شارژ شود.

دوم، در برخی موارد ممکن است هنگام شارژ شدن بسیار داغ شود که می‌تواند سرعت شارژ را کاهش داده و عمر باتری را کاهش دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات توصیه می‌شود هنگام شارژ گوشی، قاب آن را جدا کنید.

۲. از استفاده روزانه از شارژر سریع خودداری کنید:

اگر گوشی هوشمند شما مجهز به شارژر ۴۰ واتی یا سریعتر است، مهم است که هر روز از آن استفاده نکنید. این عادت می‌تواند باتری را در سال اول استفاده بسیار ضعیف کند. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید یک شارژر ثانویه کندتر به همراه داشته باشید.

پس از آن می‌توانید از شارژر سریع فقط در زمانی استفاده کنید که به شارژ سریع نیاز دارید. ممکن است این امر خلاف واقع به نظر برسد، اما استفاده از یک شارژر بسیار سریع به شکل روزانه می‌تواند به باتری فشار وارد کند و باعث خراب شدن سریع‌تر آن شود.

۳. قبل از رسیدن میزان شارژ باتری به زیر ۵ درصد گوشی خود را شارژ کنید

عادت دیگری که می‌تواند برای باتری گوشی هوشمند شما مضر باشد مصرف شارژ باتری تا سطح کمتر از ۵ درصد درست قبل از شارژ کردن آن است.

این عادت از همه موارد بدتر است، زیرا زمانی که سلول به زیر ۱۰ می‌رسد فشار زیادی به باتری وارد می‌کند. اگر این عادت هر روز تکرار شود، باعث تضعیف باتری شما بسیار بیشتر از حد معمول خواهد شد. برای جلوگیری از این امر، بهتر است گوشی خود را زمانی شارژ کنید که باتری آن ۱۵ تا ۲۰ درصد شارژ دارد.

منبع: وبسایت البلد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code