آشنایی بیشتر با ChatGPT که آن را جذاب می کند

اگر نام ChatGPT را شنیده‌اید و تصور می‌کنید که تنها یک چت بات فانتزی است، حتما قدرت‌های او را نادیده گرفته‌اید. در این بخش به معرفی قابلیت‌های چت جی پی تی از نوشتن رزومه تا ساخت بازی‌های حماسی و نقش آفرینی می‌پردازیم که نظر شما را نسبت به این چت بات تغییر خواهند داد.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT، یک سیستم چت بر پایه هوش مصنوعی الگوریتمی است که توسط مجموعه عظیمی از منابع اینترنتی مانند: وبسایت ها، فروم‌ها، اسناد و سایر موارد به منظور ارائه پاسخ‌های منطقی آموزش داده می‌شود.

کاربران می‌توانند از ChatGPT سوال‌هایی پیچیده بپرسند، و در عوض، این چت بات نیز به واسطه درک درست خود از سوال و منابع موجود، تمامی سعی خود را مبنی بر ارائه پاسخ صحیح می‌کند.

خوشبختانه، تمامی قابلیت‌های این چت بات به پرسش و پاسخ محدود نمی‌شود و می‌تواند وظایفی مانند: تحلیل متن و حتی بازی کردن را به نحو درست به انجام برساند.

ChatGPT

با تمامی نقاط مثبت ChatGPT، به یاد داشته باشید که این چت بات اهمیت زیادی برای قوانین و سیاست های کپی رایت قائل نیست و ممکن است در مقالات نوشته شده از کلمات و اصطلاحاتی استفاده کند که هیچ ربطی به درخواست شما ندارند و در صورت عدم توجه، مشکلات زیادی را برای شما پیش خواهند آورد.

از اینرو، از ChatGPT تنها به عنوان یک ابزار کاربردی برای الهام گرفتن و لذت بردن از قدرت‌های آن استفاده کنید و احتیاط یکی از کلیدهای اصلی برای استفاده از این چت بات است.

نوشتن کاور لتر با ChatGPT

آیا شما نیز علاقه‌ای نسبت به نوشتن کاور لتر ندارید؟ اگر جواب شما خیر است،ChatGPT یک روش عالی برای الهام گرفتن از نحوه نوشتن کاور لتر برای شرکت‌های مختلف محسوب می‌شود که از قدرت آن نباید بی نصیب ماند.

به لطف شیوه نگارش و درک درست این چت بات، به ChatGPT دستور دهید تا نامه‌هایی را برای صمت‌های مرتبط به شغل خود برای شرکت‌ها بنویسد و سپس آنرا بنابر تخصص اصلی خود ویرایش و ارسال کنید.

در این بخش از چت بات خواستیم تا کاور لتری را از طرف دانشجوی فارغ التحصیل شده به منظور استخدام به عنوان توسعه دهنده به دانشگاه خود ارسال کند. خلاصه کاور لتر شامل توضیحات زیر است.

من ابراز علاقه خود را به منظور همکاری در شرکت یا موسسه( نام ) و به عنوان توسعه دهنده اعلام می‌کنم.

با اراده، اشتیاق و پایه قوی در زمینه توسعه نرم افزار، اعتماد به نفس دارم که می‌توانم همکاری ارزشمندی را با شما تجربه کنم.

به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه ( نام دانشگاه)، تجارب قابل توجهی را در زمینه‌های مختلف برنامه نویسی مانند: جاوا، پایتون و سی پلاس پلاس کسب کرده‌ ام. در کنار این موارد، تکمیل پروژه‌های شخصی، حل مسئله و تفکر انتقادی نیز باعث شده تا بتوانم از طریق مهارت خود، کدهای بهینه‌ای بنویسم.

در طی حضور من در شرکت ( نام شرکت)، این فرصت را کسب کردم تا از طریق تیم روی برنامه‌های مبتنی بر وب و به عنوان سازمان غیر انتفاعی کار کنم. نقش من در این تیم شامل ( نقش فرد) است.

همانطور که مشاهده کردید، کاور لتر ساخته شده در این بخش، یک نمونه عالی برای شروع و بیان اهداف و دستاوردهای شما است که با ویرایش جزئی قابل استفاده خواهد بود.

نوشتن رزومه

همانند کاور لتر، رزومه نیز به عنوان یک فعالیت لذتبخش شناخته نمی‌شود و الهام گرفتن از نحوه نوشتن رزومه از ChatGPT، در آماده سازی رزومه شما تاثیر گذار خواهند بود.

خلاصه:

برنامه نویس جزئیات گرا و با انگیزه با (تعداد سال‌ها) تجربه در زمینه توسعه نرم افزار. تجارب قوی در زبان‌های برنامه نویسی( نام زبان‌های برنامه نویسی و فناوری‌های تخصصی). مهارت ثابت شده در تحلیل، طراحی و پیاده سازی راهکارهای قابل قیاس نرم افزاری.

مهارت‌های برقرای ارتباط بین فردی و توانایی کار به شکل تاثیرگذار در محیط‌های تیم محور.

تجارب کاری

  • طراحی، توسعه و نگهداری ( فهرست نرم افزارهای که در توسعه آن دست داشته اید) با استفاده از ( فهرست فناوری‌های استفاده شده برای توسعه نرم افزار).
  • مشارکت با تیم‌های چند وظیفه ای به منظور تحلیل و برطرف کردن مشکلات فنی.
  • پیاده سازی روش‌های سریع و کاربردی برای بهبود فرایند توسعه نرم افزار و تحویل محصولات باکیفیت در بازه زمانی کوتاه مدت.
  • راهنمایی توسعه دهندگان جوان و فراهم کردن راهنمایی‌های عملی به منظور بهبود مهارت‌های کد نویسی.

پیشنهاد نام برای محصول و شرکت

ChatGPT

طوفان ذهن یا برین استورمینگ یکی از اتفاقاتی است که حین انتخاب نام برای شرکت و محصول رخ می‌دهد و فرد در این پروسه تلاش می‌کند تا نام مرتبط را بسازد. برای تسهیل این فرایند، از ChatGPT خواستیم تا برای شرکت حوزه سخت افزار که صدای سگ‌ها را به زبان انگلیسی ترجمه می‌کند، نام مرتبطی تولید کند.

  • Bark Translate
  • BarkSpeak
  • BarkLingo
  • CanineVoice
  • FidoSpeak
  • Dog Talk
  • WoofTrans
  • BarkVoice
  • HoundSpeak
  • PupTranslate
  • BarkDecode
  • DogLingo
  • CanineTrans
  • WoofSpeak
  • HoundTranslate

شعر سرایی و نوشتن متن موسیقی

شعر سرایی نیز یکی دیگر از مهارت‌های تاثیر گذار ChatGPT است. به همین دلیل، از او خواستیم تا ترانه‌ای درباره یک سگ بنویسد که ماموریت مستقر شدن به مریخ به او محول شده است.

نتایج بدست آمده از متن شعری که ChatGPT نوشته در حد رضایت است و پس از اصلاحات جزئی برای ترانه و نمایش‌های کودکانه قابل استفاده است.

ترجمه

او سگی دلیر و وفادار است، با قلبی از طلا

ماموریتی برای شروع محول شده و داستانی برای روایت

او شجاعت و جسارت برای کاوش در فضا را دارد

سگی فضانورد، با هدفی مشخص

برگردان:

او سگی است از خارج از فضا با لبخندی روی لب

بدنبال هدفی است، و آن سکنا گزیدن روی سیاره قرمز است

از طرفی، زمانیکه از ChatGPT خواستیم تا شعری درباره سگی بنویسد که برای کاوش در دریا، زیردریایی می‌سازد و با دلفین‌ها دوست می‌شود، ChatGPT داستان را فراتر از تصور روایت کرد و به سگی اشاره کرد که در حال حاضر در دریا به زندگی می‌پردازد.

برنامه ریزی برای جشن و رویداد

برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های خود به کمک نیاز دارید؟ ما از ChatGPT خواستیم تا فهرستی از فعالیت‌ها و کارها را برای جشن تولد یک کودک 10 ساله با تم ماینکرافت طراحی کند و نتایج شامل وارد زیر شد.

ایجاد رقابت: فراهم کردن متریال‌هایی مانند: آجر در یک مسابقه، تا کودکان بتوانند اشکال مورد نظر خود را با آن بسازند.همچنین، می‌توانید جوایزی را برای شخصی که خلاقانه‌ترین، بلندترین و استادانه‌ترین اثر را ساخته در نظر بگیرید.

ساخت پیناتا: یک عروسک پیناتای ترسناک را براساس شخصیت‌های منفی ماینکرافت بسازید و داخل آنرا با اسباب بازی و شکلات پرکنید تا کودکان در صورت از بین بردن عروسک هیجان زده شوند.

اطلاعات عمومی ماینکرافت: دانش کودکان درباره ماینکرافت را با پرسش سوالات بسنجید. این سوالات می‌توانند شامل آیتم‌هایی مخصوص بازی ماینکرافت، مانند: مشخصات، شخصیت‌ها و منابع باشند.

ساخت کارگاه ماینکرافت: کارگاه ماینکرافت راه اندازی کنید، به طوریکه کودکان از طریق ایده، الهامات و وسایلی مانند: کاغذ، قیچی و چسب آیتم‌های مختلف و مرتبط به دکور تولد را بسازند.

ماینکرافت بینگو: یک مسابقه بینگو اختصاصی ماینکرافت را با آیتم‌های مورد نظر بسازید و به کودکان بگویید که با هم بازی کنند. به علاوه، به شخصی که برنده مسابقه شد نیز هدیه دهید.

مهندسی رد استون: با کودکان حاضر در جشن تولد، درباره رد استون حرف بزنید که مرتبط به سیستم‌های الکتریکی نیز می‌شود. در آخر نیز چالش‌هایی را برای آنها طراحی کنید تا آیتم‌هایی مانند: در مخفی و تلگراف بسازند.

به عنوان شخصی که سالهاست با ماینکرافت همراه بوده و به این بازی می پردازد، بسیار خوشحال شدم که ChatGPT ایده های خلاقانه ای مطرح کرد که درصد بیشتری از آن برای اعمال در مراسم تولد امکان پذیر است.

با این وجود، درصورتیکه درباره رد استون اطلاعات کافی ندارید و می‌خواهید بیشتر درباره آن بدانید، ChatGPT به شما در توصیف رد استون و گرد آن کمک خواهد کرد.

ایجاد دستور برای Dall_E

اگر توصیف درخواست‌های شما به هوش مصنوعی سخت است، از ChatGPT به منظور کمک برای ساخت کلمات کلیدی استفاده کنید.


چت جی پی تی
ChatGPT

به همین جهت، از ChatGPT خواستیم تا دستور تولید تصاویری در رابطه با لجند آف زلدا و در قالب آثار پیکاسو ایجاد کند. او هم متنی را برای Dall_E در دسترس ما قرار داد.

از چه دستوری در Dall_E استفاده کنم تا تصاویری با مضمون لجند آف، زلدا ولی با سبک طراحی پابلو پیکاسو تولید کند؟

” تصویری از شخصیت لجند آف زلدا با استایل پیکاسو تولید کن که در آن اشکال، برجسته، انتزاعی و با رنگ‌های زنده و شفاف باشند. در این بین، این شخصیت در فضایی با هنر سورئال و کوبیسم به گشت و گذار می‌پردازد که با پوشش گیاهی و جانوری پر شده است.


بازی نقش آفرینی مبتنی بر متن

این گزینه یکی از معدود موارد قابل تعامل برای ChatGPT است که کمتر کاربری سراغ آن می‌رود ولی ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. اگر از این چت بات بخواهید تا بازی نقش آفرینی دانجن کراولر را برای شما توصیف کند، او اطلاعات اضافی در رابطه با سبک، ویژگی‌ها، شخصیت‌ها و سایر موارد در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای سناریو سازی بازی، ما دنیایی را برای ChatGPT توصیف کردیم و به او گفتیم که می‌خواهیم در این مکان به بازی بپردازیم.

ویژگی‌های این بازی شامل سیاره زمین و نسخه‌ای پسا آخرالزمانی از آن در قرن بیستم می‌شود که فناوری بخار توسط مردم آن دوران مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازی تحت تاثیر جهان غرب است.

انسان‌ها در این دوره از زمان به کلی نابود شده اند و سگ‌هایی سلطه بر روی زمین را قبول کرده اند که راه می‌روند، حرف می‌زنند، ابزار تولید می‌کنند و همانند انسان‌ها نیاز و خواسته‌های خود را دارند.

من به عنوان شخصیت اصلی و تیم امداد که به بازوی مکانیکی مجهز شده ام، در ایالت‌های باقی مانده آمریکا به گشت و گذار می‌پردازم تا به دنبال ماشین افسانه‌ای بگردم که نیرویی بی نهایت را تولید می‌کند.

پس از ارائه این توضیحات، چت بات تجربه‌ای به یادماندنی و جذاب را برای من فراهم کرد که همانند بازی‌های نقش آفرینی متنی و مانند زورک بود.

چت بات شخصیت من را در این شرایط قرار داد:

شخصیت شما حین بازدید از یک شهر، با گروهی از سگ‌های بولداگ مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرید برای کسب اطلاعات با آنها وارد مذاکره شوید. زمانیکه به دروازه‌های شهر نزدیک می‌شوید، به یکباره بولداگ‌ها سلاح‌ خود را نشان می‌دهند و شما را تهدید می‌کنند تا تسلیم شوید.

سپس، به آرامی به آنها توضیح می‌دهید که بدنبال اطلاعاتی درباره ماشین افسانه‌ای هستید و آنها پس از چند دقیقه صحبت و تصمیم گیری از رهبر پیر خود با چشم بندی روی چشم رونمایی می‌کنند و او می‌گوید:
ممکن است ما اطلاعاتی درباره ماشین افسانه‌ای بدانیم، اما این اطلاعات ارزان بدست نمی آیند و اگر می‌خواهی آنرا بدانی باید برایمان کاری انجام دهی.
بولداگ توضیح می‌دهد که گروهی از گنگسترهایی که با آنها دچار مشکل شده اند در این نواحی زندگی می‌کنند و او از شما می‌خواهد تا رهبر این گروه ملقب به ریک کایوت را از بین ببرید و سندی را مبنی بر کشته شدن او به بولداگ پیر ارائه دهید.
آیا
تقاضای آنها مبنی بر کشتن کایوت و دریافت اطلاعات را قبول می‌کنید یا
از انجام ماموریت مورد نظر صرف نظر می‌کنید و بدون اطلاعات به سفر خود ادامه می‌دهید؟

خوشبختانه، در صورت انتخاب هر گزینه با واکنش‌ها و شرایطی مواجه می‌شوید که روند داستان سرایی را برای شما جذاب‌تر خواهد کرد و حتی در بعضی مواقع گزینه سوم نیز پیش روی شما قرار می‌گیرد که پیشبینی بازی را در برخی مواقع غیر ممکن می‌کند.

دیباگ کردن کد و یادگیری مفاهیم برنامه نویسی

اگر تاکنون مقاله و مطالب زیادی را درباره ChatGPT خوانده اید، حتما برای شما نیز جالب است که این چت بات به کد نویسی نیز مسلط است.

اگرچه ممکن است استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار برنامه نویس برای برخی عجیب و اشتباه باشد، اما این چت بات می‌تواند کدها را دیباگ کند و دستوراتی که نمی‌توانید بفهمید را به شما توضیح دهد.

بنابراین، اگر قصد دارید زبان برنامه نویسی جدیدی بیاموزید و در ابتدای پله‌های ترقی هستید، از مثال‌هایی مانند: نحوه کار دسته بندی در پایتون بهره ببرید و یا هر مورد دیگری که درباره آن کنجکاو هستید را بپرسید. ChatGPT مثال‌های متنوعی را برای افزایش هرچه بیشتر درک شما نسبت به این موضوع نشان خواهد داد.

هرچی دلت می خواهد از ChatGPT بپرس

زمانیکه قصد دارید از ChatGPT استفاده کنید، انتخاب‌های بیشماری در دستان شما قرار می‌گیرند که برخی کاربردی و برخی تنها برای گذراندن زمان هستند.

در کنار موارد ذکر شده، وظایف خاص و جالبی را در اختیار ChatGPT قرار دادیم تا قدرت او در انجام آنها را ثابت کند.

  • آیا ارز دیجیتالی کلاهبرداری است؟

ارزهای دیجیتالی کلاهبرداری نیستند، اما ارزش ذاتی نیز ندارند و بازارهای فناوری نوظهور همواره با فعالیت‌های کلاهبرداری و تقلبی دست به گریبان هستند.

  • چه زمانی باید برای نمک پاشی روی پیاده رو اقدام کرد؟

یکبار پس از تشکیل یخ روی معابر باید نمک پاشی کرد و حتی می توان قبل از تشکیل یخ نیز اینکار را انجام داد.

  • چگونه می‌توان خودرو را بدون استارت روشن کرد؟

متاسفانه یا خوشبختانه، ChatGPT تا حدی از پاسخ به این سوال طفره رفت و من برای متقاعد کردن به او توضیح دادم که در حال نوشتن کتابی درباره دزدین خودرو هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code