گوگل با رقبا به مشکل خورد!

گوگل برترین موتور جست‌وجوی جهان در اینترنت بود، اما گویا این روند در حال تغییر است.

تا همین اواخر، گوگل موتور جست‌وجوی شماره یک جهان در زمینه جست‌وجو‌های اینترنتی بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که این موج در حال تغییر بوده و اکنون این گوگل است که موتور‌های جست‌وجوی دیگر را تعقیب می‌کند.

موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت از طریق ادغام با هوش مصنوعی، Brave Search، Neeva و موارد دیگر که اطلاعات بحث‌ها و انجمن‌ها را به نتایج جست‌وجو اضافه می‌کنند. جدای از این، اکنون روند رو به رشدی برای اتکا به ویدیو‌ها به جای نتایج جست‌وجوی سنتی وجود دارد.

گوگل برترین موتور جست‌وجو در این موارد نبوده و به نظر می‌رسد این شرکت به همین روند ادامه دهد؛ به گونه‌ای که “بارد”، پلتفرم هوش مصنوعی گوگل، شروع خوبی نداشت و اگرچه نتایج ویدیوی یوتیوب زیادی در جست‌وجوی گوگل وجود دارد، اما مانند سایر موتور‌های جست‌وجو یا برنامه‌ها، تجربه نتایج فوری ویدیویی را ارائه نمی‌دهد.

برای اولین بار پس از مدت ها، سلطه گوگل توسط چندین شرکت به طور همزمان تهدید می‌شود. این حملات از جبهه‌های مختلفی انجام می‌شود، یکی از سوی مایکروسافت و توسعه‌های هوش مصنوعی آن، و دیگری از سوی برنامه‌هایی مانند TikTok و Weitch.

مقاله‌ای در وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد با ادغام چت، بحث‌ها و ویدئو‌های هوش مصنوعی با نتایج آن، جست‌وجو‌ها را شخصی‌تر کند. در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد چگونگی این طرح وجود دارد، اما به نظر می‌رسد گوگل در مورد تغییر چشمگیر وضعیت موتور جست‌وجوی خود برای ماندن در بازی و شاید حتی حفظ برتری خود در رقابت جدی است.

گوگل باید تعادل مناسبی بین معرفی اجزای جدید به جست‌وجوی گوگل و اطمینان از عدم ترس اکثر کاربران فعلی از تغییرات پیدا کند. بینگ و سایر موتور‌های جست‌وجو با آغوش باز از این کاربران استقبال خواهند کرد.

گوگل اعلام نکرده است که چه زمانی قصد دارد این ویژگی‌ها را در جست‌وجو ادغام کند. این امکان وجود دارد که شرکت این تغییرات را قبل از باز کردن آن‌ها برای مخاطبان گسترده‌تر با مخاطبان محدودی آزمایش کند، مشروط بر اینکه داده‌ها نشان دهند که انجام این کار ایده خوبی است.

منبع: 24.ae

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code