پشتیبانی CarPlay از Google Maps و Waze در IOS12

اپل همیشه در قبال استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های جانبی سخت‌گیر بوده و میل به آن داشته که مشتریان خود را به استفاده از اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط این کمپانی ترغیب کند.

اما حالا، با IOS12، اپل قصد دارد که از اپلیکیشن‌های جانبی بیشتری استفاده کند و قابلیت‌های جدیدی به CarPlay اضافه کند؛ به‌عنوان مثال برای اولین بار، کاربران می‌توانند از برنامه‌ای به‌جز Apple Maps به عنوان نرم افزار مسیریابی در پلتفرم خودرو اپل استفاده کنند. حالا با این تغییرات هم Google Maps و هم Waze در حال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از CarPlay می‌باشند و نسخه‌های آزمایشی بتا خود را ارائه کرده‌اند.

متاسفانه نسخه آزمایشی بتا در اختیار افراد محدودی قرار می‌گیرد و کاربران برای استفاده از این مسیریاب‌ها باید منتظر انتشار نسخه رسمی باشند. اما اخیراً چند اسکرین شات منتشر شده توسط 9to5Mac یک تصویر خوب از Google Maps و Waze را در زمانی که به‌صورت عمومی ارائه شوند، به ما نشان می‌دهد.

هردوی این اپلیکیشن‌ها هم‌اکنون در Android Auto در دسترس می‌باشند و برنامه نویسان هردو برنامه کاملا به مسائل مربوط به نمایش یک مسیریاب در نمایشگر خودرو آشنا هستند؛ بزرگ ساختن آیکون‌ها، خوانایی متن‌ها و مقصدها، دقت و مواردی از این قبیل. Apple Maps به بهتر شدن خود ادامه خواهد داد اما Google Maps و Waze نیز هرکدام نقاط قوت مخصوص به خود را نیز دارند.

Google Maps از اطلاعات ترافیکی و نقشه‌های خود گوگل استفاده می‌کند که ممکن است بیشتر برای کاربران مورد اعتماد باشد. همچنین این برنامه با محل‌های ذخیره شده توسط کاربران نیز همگام سازی می‌شود. البته Waze نیز وقتی صحبت از هشدار در مورد تصادف یا سرعت غیرمجاز در نزدیکی پلیس می‌شود، تقریباً بی‌رقیب به حساب می‌آید. Google Maps هنوز مانند یک اپلیکیشن گوگل به نظر می‌رسد که در حال استفاده از راهنما رابط کاربری CarPlay است.

هنوز اطلاعات رسمی در دسترس نمی‌باشد که نسخه رسمی Google Maps و Waze چه زمانی به صورت عمومی برای تمامی کاربران ارائه خواهد شد، اما بنا بر اعلام اپل، IOS12 هفدهم سپتامبر ارائه خواهد شد.