نیکون از دوربین کوچک و پایین رده خود رونمایی کرد

علیرغم اینکه هفته گذشته نیکون بالاخره از اولین دوربین های فول فریم بدون آینه خود رونمایی کرد، اما این دوربین های گرانقیمت و حرفه ای چندان مورد توجه مخاطبان تازه کار این برند قرار نخواهد گرفت. از این رو دوربین DSLR پایین رده D3500 توسط نیکون رونمایی شد تا با قیمت ارزان خود به یکی از انتخاب های خوب برای کسانی که قصد دارند یادگیری عکاسی حرفه ای را آغاز کنند، تبدیل شود.

دوربین جدید نیکون که در سری D3000 محصولات این شرکت بسته بندی می شود با سنسور CMOS فرمت DX و 24 مگاپیکسلی خود و در کنار پردازنده Expeed به روزرسانی شده می تواند تصاویری با وضوح و جزئیات بیشتر و رنگ های زنده تر نسبت به نسل قبلی یعنی D3400 به ثبت برساند. علاوه بر این دوربین جدید به سیستم فوکس خودکار 11 نقطه ای، بازه حساسیت نوری 100 تا 25600 و همینطور سیستم انتقال تصاویر معروف نیکون یعنی SnapBridge مجهز شده است.

نیکون ادعا می کند که با به روزرسانی پردازنده این دوربین اکنون می تواند با هر بار شارژ کامل باتری، 1550 عکس به ثبت برساند. اما د کنار این مشخصات فنی نیکون قابلیت هایی مانند، بخش آموزشی و بخش افکت ها که افکت هایی مانند فیلترهای اینستاگرام را به تصایر اضافه می کند نیز در D3500 گنجانده است. از آنجاییکه دوربین جدید نیکون پایین رده بوده و مخصوص کاربرانی است که به تازگی قصد شروع عکاسی را دارند، امکانات دوربین های قوی تر مانند فیلمبرداری با کیفیت 4K یا نمایشگری با قابلیت چرخش در آن به کار گرفته نشده است. اما در عین حال ارگونومی و کیفیت ساخت آن برای یک دوربین پایین رده بسیار خوب و قابل قبول می باشد.

نیکون D3500 از ماه سپتامبر و با قیمت پایه 499.95 دلار به همراه لنز 18-55mm f/3.5-5.6G VR AF-P DX نیکور به بازار عرضه خواهد شد.