بازگشت جگوار کلاسیک E-Type به عنوان یک خودرو الکتریکی اسپرت
1 min read

بازگشت جگوار کلاسیک E-Type به عنوان یک خودرو الکتریکی اسپرت

آیا جگوار کلاسیک E-Type را به یاد دارید؟ خودروی کلاسیک اسپرت در دهه‌های 60 و 70 میلادی که حالا با کمی تغییرات بازگشته است.

این خودرو که توسط انزو فراری به عنوان "زیباترین خودروی تاریخ" نام گذاری شده است، سال گذشته به عنوان یک خودروی الکتریکی نمایش داده شده بود. این هفته، خودروساز بریتانیایی اعلام کرده است که قصد ساخت و فروش نسخه تمام الکتریکی این خودرو را دارد و نسخه جدید آن در تابستان 2020 به بازار ارائه خواهد شد.

E-Type جدید، قرار است مانند نسخه قدیمی آن طراحی شود و حس کلاسیک و اصالت را به سرنشینان القا کند، اما شتاب این خودرو با استفاده از موتور الکتریکی آن افزایش خواهد یافت و باتری 40 کیلو وات بر ساعتی آن با یک شارژ کامل، می‌تواند انرژی مورد نیاز برای طی مسافت 170 مایلی را فراهم سازد.

خبر جالب توجه این است که برای کسانی که هم اکنون E-Type قدیمی خود را دارند، گزینه تبدیل آن به نسخه الکتریکی موجود خواهد بود. البته این تبدیل کاملا برگشت‌پذیر خواهد بود و امکان تبدیل دوباره آن به خودرو اصلی وجود خواهد داشت.

قیمت و مشخصات دقیق این خودرو هنوز به طور دقیق اعلام نشده است اما نسخه‌های قدیمی آن در سایت Autotrader بین 70 هزار تا 100 هزار دلار معامله می‌شوند. حتی یک E-Type کلاسیک فرسوده مربوط به پنجاه سال پیش در این سایت حدود 35 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

E-Type الکتریکی نخستین اقدام جگوار برای ساخت خودرو‌های الکتریکی نیست. پیش از این نیز، جگوار طی یک همکاری با کمپانی Waymo، خودرو الکتریکی شاسی بلندی به نام I-Pace (چیزی شبیه به تسلا مدل X)، که به عنوان یک خودرو لاکچری شناخته می‌شود را ارائه کرده بود.