تماشا کنید: آیفون Xs مکس 43 میلیون تومانی چطور از پس شکنجه برمیاید
1 min read

تماشا کنید: آیفون Xs مکس 43 میلیون تومانی چطور از پس شکنجه برمیاید

اواخر ماه گذشته اپل از سه گوشی جدید خود رونمایی کرد. آیفون Xs مکس بزرگترین و گرانقیمت ترین گوشی ای بود که در آن مراسم معرفی شد و از روز گذشته فروش آن نیز در بازار جهانی آغاز شده است. البته این گوشی در بازار ایران نیز با قیمت های عجیبی مانند 38 و 43 میلیون تومان نیز به فروش میرسد. اما گرانترین گوشی اپل تا چه اندازه مقاوم است و چقدر از دیگر گوشی های پرچمدار بازار استحکام بیشتری دارد؟ برای این موضوع از شما دعوت می کنیم ویدئوی تست مقاومت این گوشی را که توسط زک نلسون از کانال یوتیوبی JerryRigEverything تهیه شده، تماشا بفرمایید:

اپل ادعا کرده است که شیشه آیفون Xs Max مقاوم ترین نوعی است که در گوشی های هوشمند استفاده شده، اما همانطور که در تست زک مشاهده کردید این گوشی هم مانند دیگر پرچمداران و حتی میان رده های بازار در سطح 6 دچار خراش های سطحی و در سطح 7 دچار خراش های عمیق تر شد. زک به شما توصیه می کند که گول شعارهای بازاریابی اپل را نخورید. اما قاب فلزی دور آیفون Xs مکس از فولاد ضدرنگ است که مقاومت بیشتری از قاب فلزی گوشی های دیگر دارد و علاوه بر استحکام، خراش دادن آن سخت تر است. البته باز هم در آزمون خراشیده شده اما نه زیاد.

قاب پشتی گوشی شیشه ایست و طبیعتاً خراش نخواهید دید. اما نکته جالب و تأسف بار در خصوص آن، محافظ دوربین های عقب است که اپل ادعا کرده از جنس یاقوت کبود می باشد. زک برای بررسی این ادعا آن را با یک ساعت تیسوت که دارای محافظی از یاقوت کبود بود، مقایسه کرد. محافظ دوربین آیفون مانند شیشه معمولی در سطح 6 و 7 دچار خراشیدگی های عمیق شد، اما ساعت تیسوت در سطح 8 بود که دچار خراش شد. این یعنی اگر اپل در ساخت محافظ دوربین از یاقوت کبود استفاده کرده، حداقل خالص نبود است.

در آزمون سوختگی صفحه نمایش 6.5 اینچی Xs مکس 1 دقیقه طاقت میارود که مشابه با گلکسی اس8 سامسونگ هست که چند سال پیش معرفی شده بود. در تست خمیدگی هم همانطور که مشاهده کردید عملکرد آیفون جدید خوب بود و این گوشی هم غیرقابل شکستن بود.