بوگاتون شیرون اندازه اصلی ساخته شده با لگو

شرکت بوگاتی به ساختن ابرخودروهای گران قیمت و سریع السیر دست ساز مشهور است. این خودروها آنقدر کمیاب هستند که حتی اگر سرمایه خرید هم داشته باشید، ساختن یک نمونه دست ساز از آن برای تان آسان تر خواهد بود. شرکت اسباب بازی سازی لگو دقیقا همین کار را انجام داده است. این شرکت ادعا می کند که نسخه ای در ابعاد واقعی و قابل راندن از خودروی 2.6 میلیون دلار بوگاتی شیرون را تنها با استفاده از قطعات لگو تولید کرده است.

درست مانند نسخه اصلی بوگاتی شیرون، ورژن لگویی آن نیز مشخصاتی خارق العاده دارد، البته طبیعتاً این مشخصات نسبت به نسخه اصلی کمی متفاوت می باشند. موتور لگو شیرون کاملاً از قطعات اسباب بازی لگو ساخته شده و توان خروجی آن تنها 5.3 اسب بخار می باشد. اگرچه روی کاغذ سقف سرعت این خودرو 29 کیلومتر بر ساعت براورد شده بود، اما لگو شیرون 1500 کیلیوگرمی در تست هایی که انجام شد توانست تنها به سقف سرعت 19.3 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ساخت یک دستگاه بوگاتی شیرون توسط 20 نفر و در طول 6 ماه و با سر هم کردن 1800 قطعه انجام می گیرد. اگرچه برای ساخت لگو شیرون هم همان مقدار زمان صرف شده است، اما بیش از یک میلیون قطعه لگو شامل 2304 موتور، 4032 چرخ دنده و 2016 محور برای سر هم کردن آن استفاده شد. جالب است بدانید که این خودرو با استفاده از قطعات اسباب بازی لگو حتی مجهز به نمایشگر سرعت و باله عقب فعال درست مانند بوگاتی شیرون می باشد، که قابلیت باز و بسته شدن نیز دارد. درها، چراغ های جلو، چراغ های عقب، فرمان و پدال ترمز همگی کاملاً قابل استفاده هستند، اما نکته جالب اینجاست که لگو شیرون پدال گاز ندارد.

طبیعتاً 100 درصد قطعات استفاده شده برای ساخت لگو شیرون نمی توانست اسباب بازی باشد و خود شرکت لگو نیز اعلام کرده که رینگ و چرخ ها و فریم فولادی اصلی تنها قطعات غیرلگویی این خودرو هستند؛ اما در مجموع 90 درصد آن با استفاده از آجرهای لگو ساخته شده و حتی از یک قطره چسب هم در سرهم کردن آنها استفاده نشده است. در پایان از شما دعوت می کنیم ویدئوی معرفی لگو شیرون را تماشا بفرمایید (لینک دانلود):