AI Cube هواوی معرفی شد: مکعبی مجهز به روتر 4G و دستیار هوشمند الکسا
1 min read

AI Cube هواوی معرفی شد: مکعبی مجهز به روتر 4G و دستیار هوشمند الکسا

هواوی علاوه بر یک تراشه 7 نانومتری، یک اسپیکر هوشمند را نیز همراه خود با IFA 2018 آورده است. اسپیکر هوشمند هواوی AI Cube نام دارد که صرفا یک مکعب ساده نیست. این محصول، اسپیکری نسبتا منحصر به فرد است که با یک مودم 4G و یک روتر خانگی وای فای، اسپیکر بیسیم 360 درجه و در نهایت دستیار هوشمند الکسا که به با همکاری آمازون و هواوی به همراه ویژگی هایی بر پایه هوش مصنوعی همراه شده،ترکیب شده است.

از نظر ظاهری، به واقع AI Cube را میتوان نمونه ای الگوبرداری شده از Google Home دانست که سقف آن به شکل مسطح طراحی شده است. AI Cube ماحصل تلاش هواوی برای ورود به بازار اسپیکرهای هوشمند است که گوگل بر آن حکمرانی میکند و این گجت ها با سرعتی مناسب در حال فراگیر شدن هستند. اسپیکرهای هوشمند مختلفی در بازار وجود دارند که برای مثال میتوان به هوم پاد اپل، سری گوگل هوم، اسپیکرهای اکو شرکت آمازون، اسمارت دیسپلی کمپانی لنوو و جدیدترین آن، اسپیکر بیکسبی سامسونگ اشاره کرد.

هواوی ویژگی های بسیار خوبی را برای اسپیکر هوشمند خود در نظر گرفته که میتوان به فروش هر چه بهتر آن کمک کند. از مهم ترین این ویژگی ها، برخوداری AI Cube از شیار سیم کارت با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G است که آن را تبدیل به یک هات اسپات با شبکه 4G میکند. یک پورت اترنت هم به کاربر این امکان را میدهد که از این اسپیکر به عنوان یک روتر بیسیم خانگی استفاده کند. در عین حال AI Cube همان طور که اشاره شد با دستیار هوشمند الکسا همراه شده است. در حال حاضر نمیتوان صحبتی در مورد چگونگی عملکرد الکسا بر روی اسپیکر هواوی صحبتی کرد و در مورد کیفیت صدای آن نیز نمیتوان بحثی داشت چون هنوز تست معتبری بر روی آن انجام شده است. قیمت، دیگر مسئله ایست که هواوی هنوز آمادگی صحبت راجع به آن را نداشته است. در واقع هواوی اعلام کرده است که قیمت AI Cube در نزدیکی زمان عرضه این گجت اعلام خواهد شد. همچنین فقط مشخص شده است که این اسپیکر در تعطیلات کریسمس به بازار اروپا خواهد رسید.

از نظر ابعاد و مشخصات فنی، AI Cube دارای ارتفاع 218 میلی متری و قطر 116 میلی متری است. وزن این اسپیکر هم 900 گرم اعلام شده است. AI Cube از شبکه LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی میکند و مجهز به باند دوگانه وای فای با استاندارد 802.11ac است. 4 میکروفون در این اسپیکر برای تشخیص صدای کاربر در نظر گرفته شدند. هواوی شناسه صوتی اختصاصی خود را نیز برای AI Cube در نظر گرفته و این اسپیکر با شنیدن عبارت Huawei Listen آماده به کار میشود. در نهایت باید گفت که هواوی سوالات زیادی را در مورد اسپیکر هوشمند خود بی جواب گذاشت اما این سازنده چینی وعده داده است که AI Cube یک محصول پیشتاز با سیستم صوتی قدرتمند است. بدین ترتیب میتوانیم انتظارات زیادی از این محصول داشته باشیم و منتظر اخبار بیشتری در مورد آن بمانیم.