nubia-α اولین قدم به سوی آینده گجت‌های پوشیدنی
1 min read

nubia-α اولین قدم به سوی آینده گجت‌های پوشیدنی

تقریباً سال گذشته بود که شرکت چینی لنوو ایده مفهومی تلفن هوشمند مچی را در کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2017 به نمایش گذاشت و آن را به عنوان آینده گجت های پوشیدنی معرفی کرد. به نظر میرسد آینده به همین سرعت از راه رسیده باشد، اما نه توسط لنوو. نوبیا که یکی از زیر برندهای کمپانی بزرگ چینی ZTE به حساب می آید، امروز و در جریان برگزاری کنفرانس خود در نمایشگاه ایفا 2018 از مچ بند جدید خود به نام nubia-α رونمایی کرد، به نظر میرسد ایده مفهومی لنوو را به واقعیت مبدل کرده است.

اینطور که پیداست نوبیا دست بند هوشمند جدید خود را از مراحل ایده مفهومی، طراحی اولیه و آزمایشات مختلف گذرانده است، زیرا سه ماهه آخر سال را به عنوان زمان ارائه این محصول به بازار اعلام کرد. همانطور که در ویدئوی معرفی این گجت در انتهای مطلب مشاهده خواهید کرد، این دستگاه مجهز به نمایشگر انعطاف پذیری می باشد که احتمالاً از جنس OLED خواهد بود. علاوه بر این این دستگاه دارای اتصال 4G LTE خواهد بود که امکان پاسخ به تماس ها، استفاده از اپلیکیشن های مختلف و اطلاع از نوتفیکیشن های دریافتی را فراهم می کند. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این دستگاه جزء مچ بندهای هوشمند دسته بندی خواهد شد یا ساعت های هوشمند.

متاسفانه به جزء چند تصویر و ویدئوی معرفی محصول هیچ گونه اطلاعاتی از جزئیات و مشخصات آن توسط نوبیا ارائه نشده است. در هر صورت میدانیم که با استفاده از nubia-α کاربران قادر خواهند بود تا از اپلیکیشن ها استفاده کنند و به برقراری ارتباط بپردازند و به لطف وجود دوربینی نسبتاً بزرگ به ثبت تصاویر با کیفیت بالا اقدام کنند. در حال حاضر تنها می توان تا زمان ارائه اطلاعات بیشتر توسط شرکت سازنده این دستگاه و اعلام قیمت رسمی آن صبر کرد و منتظر شروع رقابتی جدید در عرضه تولید گجت های هوشمند پوشیدنی بود.