گوگل قابلیت‌های Google Lens را با نرم افزار دوربین پیکسل 3 یکپارچه میکند

خبری دیگر از کمپانی گوگل و باز هم اطلاعاتی جدید از نسل بعدی گوشی های هوشمند این شرکت که سومین سری از گوشی های خانواده پیکسل محسوب میشوند. غول جستجوی جهان پیکسل های جدید را در ماه اکتبر رونمایی خواهد کرد. پیکسل ها از مورد انتظارترین گوشی های اندرویدی سال هستند و مطمئنا طرفداران زیادی منتظر رونمایی این دستگاه ها هستند. تا به امروز اطلاعات فراوانی از پیکسل های معرفی نشده به بیرون درز کرده است و مطمئنا این روند تا تاریخ معرفی رسمی ادامه خواهد داشت.

جدیدترین گزارش، مربوط به دوربین پیکسل 3 است. البته این گزارش ربطی به نوع لنز و یا تعداد دوربین های این گوشی ندارد. تقریبا مطمئن شده ایم که پیکسل 3 همچنان به دوربین تکی مجهز خواهد بود اما در عین حال اطمینان داریم که گوگل ویژگی های جدیدی را برای پیکسل های جدید در نظر گرفته است. در حالی که طبق گزارشات، پیشرفت هایی شامل حال پیکسل 3 شده است، ویژگی جدید فاش شده کمی متفاوت است.

ویدئویی که در یوتیوب آپلود شده بوده و هم اکنون حذف شده است نشان داده است که یک کارت ویزیت، در کادر یک برنامه دوربین بوده است که گفته شده این برنامه دوربین، Google Camera پیکسل 3 است. سپس برنامه آدرس ایمیل درج شده روی کارت ویزیت را در لحظه و بدون اینکه تصویری گرفته شود، تشخیص میدهد. پس از تشخیص آدرس ایمیل، برنامه به شما امکان لمس بر روی آدرس ایمیل را میدهد تا بتوانید آن را در برنامه Gmail باز کنید و ایمیلی سریع را به آن آدرس ارسال کنید. در عین حال میتوانید آدرس ایمیل را کپی کنید و در جایی دیگر از آن استفاده کنید.

چیزی که میتوان از این قابلیت برداشت کرد این است که گوگل امکانات برنامه Google Lens را به برنامه دوربین گوشی های جدید خود اضافه کرده است. در حالی که این اقدام گوگل کاملا منطقی به نظر میرسد، در حال حاضر قابلیت شناسایی به کمک فناوری هوش مصنوعی فقط از طریق برنامه Google Lens قابل دسترس است. این شاید کار را کمی سخت کرده باشد چرا که تقریبا تمامی گوشی های هوشمند قابلیت اجرای سریع برنامه دوربین را دارند اما تعدادی کمی از آنها قابلیت اجرای سریع یک برنامه بخصوص را دارند. تصور میشود که گوگل یک نوار فعال یا غیر فعال کردن برنامه Lens را در نرم افزار دوربین پیکسل ها تعبیه کند و به کاربران پیشنهاد فعال سازی آن را بدهد که شاید همین موضوع هم برای کاربران ناخوشآیند باشد.

درست است که پیکسل های گوگل از لحاظ تعداد لنز نسبت به پرچمداران سال 2018 قدمی عقب به نظر میرسند اما تاکنون هیچ گاه عملکرد ناامید کننده ای نداشته اند و عین حال، از این حیث همواره جز بهترین ها بوده اند. در واقع گوگل توانسته با اعمال پیشرفت های نرم افزاری و به کارگیری درست از هوش مصنوعی، عملکرد دوربین های خود را به شکل چشمگیری پیشرفت دهد. همین اتفاق برای پیکسل 3 هم نیز پیش بینی میشود که در این صورت، گوگل حتی از جدی ترین رقبای خود پیشی خواهد گرفت. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در رویدادی در تاریخ 17 مهر رونمایی خواهند شد.