حذف تمام اطلاعات ذخیره شده روی فضای ابری نینتندو سوئیچ در صورت عدم تمدید اشتراک
1 min read

حذف تمام اطلاعات ذخیره شده روی فضای ابری نینتندو سوئیچ در صورت عدم تمدید اشتراک

نینتندو سوئیچ آنلاین هم‌اکنون یک سرویس اشتراکی پرداختی می‌باشد که صاحبان سوئیچ برای دسترسی به مالتی‌پلیر آنلاین باید پرداخت ماهانه 20 دلار بپردازند. یکی دیگر از مزایای این سرویس امکان ذخیره کردن بازی در فضای ابری است. البته اگر فراموش کنید که اشتراک خود را تمدید کنید بعد از شش ماه باید با تمام اطلاعات ذخیره‌شده خود خداحافظی کنید.

قسمتی از اطلاعات مهمی که در صفحه FAQ نینتندو سوئیچ آنلاین منتشر شد نشان می‌دهد که اگر عضویت خود را پیش از این‌که منقضی شود تمدید نکنید تمام اطلاعاتی که از بازی‌ها بر روی فضای ابری ذخیره کرده‌اید از بین خواهند رفت. البته این چیزی نیست که خیل سریع اتفاق بیافتد و کمی بعد از اینکه این اطلاعات منتشر شد نینتندو به IGN گفت که حذف تا قبل از 6 ماه صورت نخواهد گرفت.

همچنین چند بازی نیز قابلیت ذخیره داده پشتیبانی را ندارند. این بازی‌ها شامل Splatoon 2 ،Pokémon: Let’s Go و Dark Souls Remastered می‌شوند. با توجه به اینکه این بازی‌های بخصوص چه مقدار انرژی و زمان صرف خواهند کرد، باعث می‌شود که به تعدادی از مشترکین احساس خیانت دست دهد.

در واقع منطقی است که به مشترکین تا وقتی که اشترک خود را تمدید نکرده‌اند به اطلاعات خود دسترسی نداشته باشند اما حذف شدن آن‌ها کمی سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد. بازی‌های رایگان PlayStation Plus و Xbox Live Gold بعد از اینکه اشتراک به پایان برسد نیز غیرقابل دسترس می‌شوند اما در صورت تمدید اشتراک دوباره قابل بازی کردن خواهند بود.

نینتندو در زمینه درخواست پرداخت حق اشتراک برای دسترسی به ذخیره سازی ابری به سونی ملحق شده است. این سرویس در Xbox One رایگان می‌باشد. همچنین نینتندو اطلاعات را به صورت خودکار ذخیره می‌کند. این روند در مورد PlayStation Plus صدق نمی‌کند، برای این کار لازم است دستگاه خود را در حالت rest قرار دهید یا اینکه به صورت دستی هر داده‌ای را که می‌خواهید ذخیره شود را آپلود کنید.

گزینه ذخیره داده تنها کار عجیبی نیست که نینتندو درحال انجام آن در سرویس است. این کمپانی در 13 سپتامبر از NES-style مخصوص کنترلر سوئیچ رونمایی کرد. آن‌ها در بسته‌های دوتایی با هزینه 60 دلار ارائه خواهند شد اما فقط برای کاربران با اشتراک پرداختی موجود خواهند بود و فقط امکان خرید جفتی آن‌ها وجود دارد.