بازار سیاه فروش امتیاز ایران خودرو: پول در ازای رقم آخر کد ملی!

پیش فروش 53 هزار دستگاه ایران خودرو از روز سه شنبه آغاز شده است. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای این پیش فروش، دارندگان کد ملی با رقم سمت راست عدد 1 روز سه شنبه، کد ملی با رقم سمت راست اعداد 2 و 3 روز چهارشنبه، کد ملی با رقم سمت راست اعداد 4 و 5 روز پنج شنبه، کد ملی با رقم سمت راست اعداد 6 و 7 روز شنبه، کد ملی با رقم سمت راست اعداد 8 و 9 روز یکشنبه و کد ملی با رقم سمت راست عدد صفر روز دوشنبه این هفته می توانستند در طرح پیش فروش ثبت نام کنند.

با وجود تمامی انتقاداتی که خریداران به محصولات کمپانی های خودروساز داخلی وارد می کنند، همیشه به طرزر عجیبی استقبال از پیش فروش محصولات آنها بالا بوده است. حتی اتفاقاتی مانند حذف رینگ های آلومینیومی از خودروهای پرفروش و مشخص نبودن قیمت نهایی محصولات و طولانی بودن پروسه تحویل خودرو هم باعث نشده تا در فروش موفقیت آمیز محصولات ایران خودرو خللی وارد شود.

اما در این میان افرادی هستند که به نوع پیش فروش ایران خودرو معترض اند و فرآیند خرید را تقریباً غیرممکن اعلام کرده اند. نکته جالب تر اینست که ایجاد محدودیت هایی مانند اجازه ثبت نام به کسانی که خودرو اولشان است، یا انتخاب روزانه یک رقم از کد ملی باعث نشده تا بازار سیاهی برای این برنامه پیش فروش راه نیفتد. تنها کافیست سری به وب سایت های خرید و فروش آنلاین بزنید، تا ببینید مانند همیشه دلالان این بار چه سودی از برنامه پیش فروش خودرو میبرند و امتیاز فروش محصول ایران خودروی خود را با یک کد ملی خاص به قیمت های عجیب و گاهاً توافقی به فروش میرسانند.

با وجود اینکه ایران خودرو وعده داده بود تا امکانی فراهم آورد که نام کسانی که موفق به ثبت نام شده اند در سایت به نمایش درآید، به نظر نمیاید که خبری این موضوع باشد. آیا در میان اطرافیان شما شخصی هست که موفق به ثبت نام در طرح پیش فروش ایران خودرو شده باشد؟