هکری که تهدید کرد صفحه فیسبوک مارک زاکربرگ را حذف خواهد کرد
1 min read

هکری که تهدید کرد صفحه فیسبوک مارک زاکربرگ را حذف خواهد کرد

یک هکر تایوانی با نام “white hat” هفته گذشته ادعا کرد که صفحه مارک زاکربرگ را هک خواهد کرد. او در گزارش بلومبرگ گفته بود که نمایش این عملیات را پخش خواهد کرد. چانگ چی-یوان در صفحه فیسبوک خود با 26000 دنبال کننده نیز نوشته بود که به زودی صفحه بنیانگذار فیسبوک را حذف خواهد کرد و آن را به صورت لایو (پخش زنده) در این شبکه اجتماعی منتشر خواهد کرد. طبق گزارش بلومبرگ او هکر مشهوری در تایوان است.

چانگ تاریخچه بالا بندی در هک و کشف باگ های امنیتی دارد و حتی اپراتور اتوبوس رانی تایوان از او به دلیل هک سیستم شان و خرید یک بلیط 1 دلاری تایوان (3 سنت آمریکایی) شکایت کرده بود. او همچنین بارها تصاویر پاسخ های فیسبوک به باگ های کشف شده توسط خودش به اشتراک گذاشته بود. چانگ پیشتر در خصوص راه های کسب درآمد از راه هک نوشته بود.

فیسبوک هم برنامه ای برای کشف باگ توسط متخصیصن و دریافت پاداش به آنهایی دارد که بتواند ضعف امنیتی شبکه آنها را کشف کند. هرچند که این هکر در نهایت تصمیم خود مبنی بر حذف اکانت زاکربرگ را عملی نکرد. Chang Chi-yuang در صفحه فیسبوک خود گفت:

که من تصمیم گرفتم این کار را انجام ندهم، باگ مورد نظر را به مسئولین فیسبوک گزارش دادم و این ادعای خودم را زمانی اثبات می کنم که از آنها پاداش گرفتم.

اما اگر او تصمیم خود را عملی هم میکرد، این اولین باری نبود که صفحه زاکربرگ هک می شد. در سال 2011 یک هکر توانست با دسترسی به اکانت او استتوس جدید برای او نوشت. هک 50 میلیون حساب کاربری در فیسبوک و حالا تهدید به حذف حساب رئیس این کمپانی اولین مشکلات امنیتی شبکه اجتماعی فیسبوک نبوده و به نظر میرسد که نخواهد بود.