پل ASUS ROG NVLink برای قشر مرفه و مشکل پسند!

اگر جیبی پر از پول داشته و خواهان استفاده از آرایش SLI در کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX هستید، پل جدید ASUS ROG NVLink دقیقا همان چیزی است که بدان نیاز دارید.

((یکی از قابلیت های رابط جدید SLI در این محصولات، امکان دسترسی کارت گرافیک ها، به بخش حافظه یکدیگر است که تا کنون بی سابقه بوده است. اینترفیس مورد استفاده، دارای پهنای باند 50 یا 100 گیگابایت در ثانیه است که رقم بسیار بالایی به حساب می آید؛ بد نیست بدانید که در نسل های پیشین، درگاه SLI دارای پهنای باند 1 و 2 گیگابایت در ثانیه بود. برای مقایسه بهتر، یک لاین PCIe Gen 3 به تنهایی دارای پهنای باند 1 گیگابیت (1Gb/s) است که با ترکیب پیکربندی های چند لایه به 16 یا 32 گیگابایت در ثانیه ختم می گردد. در حال حاضر تنها کارت گرافیک های GeForce RTX 2080 و GeForce RTX 2080 Ti از این درگاه پشتیبانی می کنند و RTX 2070 فاقد آن است. پل NVLINK دارای قیمت 79 دلار است.

درست که این قیمت برای یک پل مقداری بالا به نظر می رسد، اما پهنای باند و عملکرد خیره کننده کارت گرافیک های انویدیا تورینگ را با آن به حداکثر خواهید رساند. با توجه به وضعیت فعلی توان کارت گرافیک ها، بعید است که این پل برای گیمرها کاربردی داشته باشد چرا که هر یک از مدل های Turing به تنهایی هم می تواند بازی های روز را با نهایت تنظیمات، در دقت 4K با نرخ دست کم 60 فریم در ثانیه رندر نماید. در پایان هم به این نکته اشاره می کنیم که این پل در حال حاضر حداکثر از 2 کارت گرافیک همزمان پشتیبانی کرده و همانطور که گفته شد، می تواند برای سازندگان محتوا لازم باشد و نه گیمرها.))

و اما پل ASUS ROG NVLink با ظاهری مدرن و البته استفاده از LED RGB و سازگاری با نرم افزار Aura SYNC، با قیمت 89 یورو راهی بازارهای جهانی شده است.