همکاری مایکروسافت و فولکس واگن برای ساخت یک سرویس ابری خودرو
1 min read

همکاری مایکروسافت و فولکس واگن برای ساخت یک سرویس ابری خودرو

بر اساس اعلام فولکس‌واگن در روز جمعه، این کمپانی و مایکروسافت در حال همکاری برای ساخت سرویس ابری برای تمام ناوگان فولکس واگن هستند.

فولکس واگن پیش‌بینی می‌کند که در سال 2020، بیش‌تر از 5000 مدل جدید فولکس واگن در سال به این سرویس اتصال پیدا کنند و جزئی از اینترنت اشیاء شوند. هیئت‌مدیره فولکس‌واگن تفاهم‌نامه را بین دو کمپانی برای ساخت سرویس ابری خودروهای فولکس‌واگن که بر پایه مایکروسافت Azure enterprise-grade و Azure IoT Edge خواهد بود تأیید کرد.

این سرویس ابری، گسترش سرویس‌های جدید در درون خودروها برای مشتریان و ارتباطات خودرو را آسوده می‌کند و امنیت ارتباط داده‌ای بین خودرو و فضای ابری را تأمین می‌کند. این سرویس تمام برندهای فولکس واگن شامل آئودی، پورشه، لمبورگینی، بنتلی، سئات، اسکودا، بوگاتی و دوکاتی را در برمی‌گیرد.

کار ساخت به گفته فولکس واگن "یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های ابری خودرو" در دفتر جدیدی که فولکس‌واگن برنامه ایجاد آن را در نزدیکی دفتر مرکزی مایکروسافت در ردموند واشنگتن دارد انجام خواهد د. فولکس‌واگن انتظار دارد که نیروی کار موردنیاز برای احداث دفترش در آمریکا شمالی به حدود 300 مهندس افزایش پیدا کند. نزدیکی این دفتر به ردموند باعث می‌شود که مایکروسافت در زمینه مشاوره، استخدام و تأمین منابع انسانی به فولکس‌واگن کمک کند، فولکس‌واگن این امکان را پیدا کند که به تخصص مایکروسافت در زمینه فضای ابری به‌راحتی دسترسی داشته باشد و کار تیمی به راحتی انجام شود.

فولکس‌واگن آخرین کمپانی خودروساز صاحب نامی می‌باشد که اتصال خودروها بر پایه تکنولوژی Azure مایکروسافت را اعلام کرده است. فورد از چندین سال پیش همکاری خود را با مایکروسافت آغاز کرده است. همچنین BMW دو سال پیش اعلام کرد که اپلیکیشن BMW آن بر پایه مایکروسافت Azure کار می‌کند. رنو و نیسان نیز پیش‌ از این اعلام کرده بودند با مایکروسافت برای ساخت اتصالات بر پایه Azure و خودروهای خوردران وارد همکاری شده‌اند.

اما به نظر می‌رسد که همکاری فولکس واگن با مایکروسافت بسیار بلند پروازانه‌تر از سایرین باشد و این مسئله که سرویس ابری جدید کمپانی در سطح جهانی خواهد بود و محدود به بازار خاصی نمی‌باشد به این گفته صحت می‌بخشد. همچنین احداث یک دفتر در ردموند نشانه‌ای از یک همکاری بلندمدت و گسترده بین دو کمپانی می‌باشد و فولکس‌واگن قصد دارد تا با کمک مایکروسافت به گسترش نرم‌افزاری خودروهای خود ادامه دهد و به‌روزرسانی این نرم‌افزارها را بیاموزد.