کمپانی Zadak 511 اولین رم های 32 گیگابایتی DDR4 را معرفی کرد!
1 min read

کمپانی Zadak 511 اولین رم های 32 گیگابایتی DDR4 را معرفی کرد!

در روزهای گذشته، طی انتشار تصاویر مادربردهای ASUS Maximus XI، تائید خبر تولید رم های 32 گیگابایتی توسط سامسونگ و ارائه تراشه های آن به برخی از سازندگان حافظه های DDR4 برملا شد. در این میان کمپانی Zadak 511 نخستین سری از حافظه های رم DC DIMM DDR4 را معرفی کرده است. فرمت DC DIMM یک فرمت غیر رسمی و تائید نشده از JEDEC است. با این وجود 32 گیگابایت حافظه در یک اسلات، چیزی نیست که بتوان به این سادگی از آن گذشت.

کمپانی Zadak 511 هم مانند G.Skill به رونمایی از اولین رم های DC DIMM پرداخته است؛ با این تفاوت که این شرکت به طور رسمی حافظه ها را به همراه مشخصات فنی منتشر کرده است. رم های Zadak 511 دارای ولتاژ راه انداز 1.35 ولت بوده و از این نظر درست مانند حافظه های DDR4 معمول هستند. پوشش ضد حرارت (هیت سینک) هایی بر روی آنها نصب شده و از افزایش حرارت تراشه های نیمه هادی جلوگیری می کند.

تایمینگ این حافظه ها برابر با CL14-14-14-34 بوده و این شرکت نیز از تراشه های CL14-14-14-34 استفاده کرده است. رم های Zadak Shield DC Aura 2 RGB دارای دیودهای LED RGB هستند که نمای ظاهری آنها را نیز بهبود بخشیده و با دیگر قطعات سخت افزاری مبتنی بر این فناوری، سازگار می گردد. در رم های DC DIMM DDR4 دو طبقه 16 گیگابایتی قرار گرفته است. Zadak 511 تا کنون اشاره ای به قیمت گذاری این ماژول ها نکرده است؛ اما نخستین شرکتی است که به معرفی چنین حافظه هایی می پردازد.