شرایط فرودگاه امام برای اسنپ و تپسی چه بود؟
1 min read

شرایط فرودگاه امام برای اسنپ و تپسی چه بود؟

روز گذشته در خبرها اعلام شد که مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام اعلام کرده حضور تاکسی های اینترنتی در فرودگاه به دلیل نپذیرفتن شرایط توسط آنها ممنوع شده است و آنها تلاش خواهند کرد که اجازه فعالیت به تاکسی های آنلاین ندهند. آدم نژاد اما در خصوص اینکه این شرایط چه بودند و به چه دلیل پذیرفته نشدند، توضیحاتی ارائه نکرد.

هومن دمیرچی یکی از بنیانگذاران سرویس تاکسی آنلاین تپسی در خصوص شرایط همکار با فرودگاه امام، در حساب توئیتر شرایط فرودگاه امام برای ادامه فعالیت تاکسی های آنلاین را اینگونه توضیح داد:

در مورد شرایط همکاری با فروگاه امام بر اساس مذاکراتی که داشتیم،۳ شرط برای تاکسی های آنلاینگذاشته شد:

  1. پرداخت عوارض
  2. تعیین محل مسافرگیری برای تاکسی‌های آنلاین به فاصله‌ی 500 متر از درب اصلی
  3. تغییر الگوریتم مسافرگیری به سیستم نوبت‌دهی

او همچین اعلام کرد که شرط اول را پذیرفته اند و در خصوص عدم پذیرش دو شرط دیگر نیز دلایل خود را عنوان کرد:

ما شرط اول را پذیرفتیم، ولی پذیرش شروط بعدی امکان پذیر نبود، چرا که مسافران برای رسیدن به تاکسی آنلاین باید مسافت 500 متری را طی می‌کردند که با وجود بار عملا نشدنی بود. شرط سوم هم عملاً با ماهیت ما متناقض بود، چرا که ما بر اساس امتیاز راننده و نزدیکی به مسافر، سفر را اختصاص می‌دهیم.

دمیرچی همچنین از عدم همکاری فرودگاه به دلایل نامشخص گلایه کرد و گفت:

یکی از دغدغه‌های اصلی فرودگاه در طی مذاکره، کاهش درخواست برای تاکسی‌های فرودگاه بود که ما برای آن هم راه حل داشتیم. پیشنهاد دادیم تاکسی‌های فرودگاه به اپلیکیشن تاکسی‌های آنلاین اضافه شوند و تضمین دادیم درآمد آنها افزایش یابد که از سمت فرودگاه امام به دلیل نامشخص پذیرفته نشد.