قیمت گذاری کارت گرافیک های NVIDIA Quadro RTX به همراه محدودیت در سفارش!

انویدیا به تازگی کارت گرافیک های NVIDIA Quadro RTX را به عنوان غول های رندرینگ معرفی کرده است:

((نام معماری جدید انویدیا، تورینگ، (Turing)، نام دانشمند مشهوری است که تا پیش از این گمانه زنی های بسیاری در مورد آن شده بود. کوادرو های قدرتمند NVIDIA با عناوین Quadro RTX 8000, Quadro RTX 6000 و Quadro RTX 5000 معرفی شده اند. 50 میلیون طراح و مهندس، در انتظار معرفی نسل جدید Quadro ها بودند که از معرفی معماری پیشین آنها مدت نسبتا زیادی سپری شده بود. در ظاهر، همچنان یک کولر رفرنس ساده اما رنگ آمیزی ترکیبی را شاهد هستیم. به گفته مدیر عامل این شرکت، آقای Jensen Huang، معماری Turing مهمترین نوآوری انویدیا در بخش های گرافیکی، برای یک دهه اخیر است. این سخنان در بدو آغاز به کار SIGGRAPH ایراد شد.

انویدیا اعلام کرده است که با تکیه بر فناوری "رندرینگ هیبریدی" سرعت عملیات های مورد بحث را تا 6 برابر به نسبت معماری Pascal افزایش داده است. انویدیا به منظور سهولت در سازگاری پردازش ها که به رندر سریعتر منجر می شود، سری جدید ابزار توسعه دهندگان را در کنار کوادروهای جدید عرضه می سازد؛ ابزار توسعه RTX با تکنیک هوش مصنوعی جدید، Ray-tracing و در نهایت SDK های همیشگی، به سرعت در اختیار توسعه دهندگان نرم افزاری-سخت افزاری قرار خواهد گرفت.

انویدیا تا 48 گیگابایت حافظه GDDR6 را در این محصولات به خدمت خواهد گرفت! این مقدار به نسبت نسل پیشین تا 2 برابر افزایش یافته است. همانطور که می دانید، در روزهای اخیر مطالبی از تائید نامگذاری Quadro RTX را برای شما عزیزان منتشر کردیم که تنها طی چند روز به واقعیت رسیده است. اما انویدیا در این سری چه ترکیبی را رعایت کرده است؟ این کمپانی با معرفی Quadro RTX 8000 و Quadro RTX 6000 با مولفه های سخت افزاری یکسان، تفاوت اصلی را در میزان حافظه GDDR6 قرار داده است؛ Quadro RTX 8000 دارای 48 گیگابایت، و RTX6000 نیز با 24 گیگابایت حافظه VRAM معرفی شده اند. هر 2 محصول دارای رابط حافظه 384 بیتی بوده و 576 هسته Tensor را در کنار 4608 هسته CUDA، یدک خواهند کشید. کارت گرافیک Quadro RTX 5000 نیز با 3072 هسته CUDA، تعداد 384 هسته تخصصی Tensor و 16 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6، در رتبه سوم ایستاده است.))

حال انویدیا قیمت گذاری دقیق و پیش فروش کارت گرافیک های جدید کوادرو را در حالی اعلام کرده است که محدودیت خرید برای هر کاربر اعلام شده است. هر کاربر امکان پیش خرید حداکثر 5 کارت گرافیک را داراست. در وحله نخست، کارت گرافیک Quadro RTX 6000 با قیمت 6300 دلار به فروش می رسد. کارت گرافیک Quadro RTX 5000 نیز با قیمت 2300 دلار راهی بازار می گردد.