سونی سال 2018 میزبان برگزاری هیچ رویداد پلی استیشنی نیست

شرکت ژاپنی سونی هر سال رویداد پلی استیشن اکسپرینس را برگزار می کند. در حالی که انتظار می رفت سال جاری نیز شاهد برگزاری مراسمی باشیم اما سونی به دلیل کمبود آی پی برنامه ای برای رویداد ندارد.

در حالی که سونی سال 2018 بازیهای متعددی برای نمایش نداشته اما مایکروسافت با کنفرانس E3 2018 خود نشان داد بازیهای بزرگی در دست توسعه دارد و قصد داشته به جبران آی پی های کم خود بپردازد.

در نوامبر سال جاری مایکروسافت رویداد خود را برگزار می کند اما رویداد هر ساله ماه دسامبر سونی برگزار نخواهد شد. Shawn Layden مدیر Sony Interactive Entertainment ایالات متحده طی PS Blogcast تایید کرد سال جاری PlayStation Experience برگزار نمی شود.

وی اظهار داشت:

"پیشتر ما بازی Spider-Man را منتشر کردیم و سال 2019 نیز عناوینی چون Dreams، Days Gone و چندی دیگر داریم. اما بازیهای ما به اندازه کافی نیست تا برای آنها نمایشی داشته باشیم. ما نمی خواهیم دور از انتظارات طرفداران خود رویدادی برگزار کنیم."

متاسفانه PlayStation Experience سال 2017 نتوانست انتظارات را برآورده سازد و سونی چند نمایشی چون بازی the last of us 2 و چند آی پی دیگر داشت. اما برای سال جاری همانطور که Shawn Layden اشاره کرد، بازی های خاصی برای نمایش وجود نداشته و آی پی های موجود در دست توسعه نیز تعداد آنها کم است و باید انتظار داشت سونی برای سال 2019 بازیهای بزرگی تدارک بیند.

هنگامی که نمایش E3 2018 مایکروسافت تحسین برانگیزتر از سونی بود، پیش بینی می شد این شرکت ژاپنی برنامه ای برای رویداد پلی استیشن اکسپریس نداشته باشد. انتظار می رود اواخر سال جاری یا اوایل دهه بعدی نسل بعدی کنسول بازی سونی به نام پلی استیشن 5 معرفی شود. کنسولی که همزمان با کنسول مایکروسافت رونمایی خواهد شد.