افزایش قیمت Core i7-8700K و چند پر طرفدار دیگر!
1 min read

افزایش قیمت Core i7-8700K و چند پر طرفدار دیگر!

قیمت برخی از پردازنده های اینتل در پی افزایش تقاضا و عدم توانایی اینتل در تولید پلتفرم های 14 نانومتری به اندازه مناسب، مدتی است که خبر ساز شده است. اینک با خبر شده ایم که چند نمونه از CPUهای محبوب این شرکت، افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرده اند که می تواند قابل تامل باشد. هر چند که پردازنده های مشابه از AMD با قیمتی به مراتب کمتر در بازار یافت می شوند، اما عجیب است که هجمه کاربران همچنان به سمت پردازنده های Intel است!

این شرکت به تازگی تولید برخی از PCH و قطعات غیر اصلی را به شرکت TSMC واگذار کرده و خود به تنهایی ریخته گری CPUها را بر عهده دارد؛ با این وجود همچنان شاهد کمبود موجودی و فشار ساعتی بر اینتل هستیم که در تحلیل های پیشین به دلایل آن اشاره شده است. هم اینک پردازنده Core i7-8700K با قیمت 400 دلار به فروش می رسد.

پردازنده Core i7-8700K با قیمت 359 دلار راهی بازار شد که رقیب اصلی از تیم روبرو، AMD Ryzen 7 2700X بود که با قیمت 320 دلار به فروش می رسید. همچنین Core i5-8400 که با قیمت 184 دلار راهی بازارهای جهانی شده بود، امروز با قیمت 225 دلار به فروش می رسد. و باز هم این در حالی است که خرید ساده ترین CPUهای این شرکت در ایران بسیار دشوار بوده و احتمالا نیازمند چند ماه پس انداز خواهیم بود!