دختر 10 ساله ی برنامه نویس، مدیرعاملی موفق در سیلیکون ولی
1 min read

دختر 10 ساله ی برنامه نویس، مدیرعاملی موفق در سیلیکون ولی

یک دختر 10 ساله ی برنامه نویس به نام Samaira Mehta به عنوان مدیرعامل و بنیانگذار CoderBunnyz در حال فعالیت است. او همچنین تاکنون توانسته تا در 12 کنفرانس در سیلیکون ولی سخنرانی کند. Samaira Mehta برنامه نویسی را از 6 سالگی آغاز کرد و در 8 سالگی بازی CoderBunnyz را ساخت. این بازی در واقع یک بازی آموزشی برای کودکان است تا برنامه نویسی را به کودکان آموزش دهد.

این بازی فکری به عنوان دومین بازی آموزشی در سال 2016 انتخاب شد و درآمدی معادل 2500 دلار را برایش به ارمغان آورد. این بازی آموزشی تبلیغات زیادی را نیز در خود جای داد و نظر بسیاری را در رسانه به خود جلب کرد. نام Samaira در لیست دختران الهام بخش قرار گرفت و با یک ایده ی ساده به موفقیتی باورنکردنی دست یافت. پس از آن او شروع به فروش بازی های خود در آمازون کرد و تاکنون بیش از 1000 بازی به فروش رسیده که در آمدی معادل 35000 دلار را در یک سال برایش به ارمغان آورده است.

موفقیت Samaira از بازی CoderBunnyz، یک اتفاق نبود بلکه ایده ای خاص و تواناییش در برنامه نویسی، او را به چنینی جایگاهی رساند. اکنون این دختر 10 ساله در حال برگزاری کارگاه های برنامه نویسی برای بچه های مدرسه ای در مدارس مختلف است تا برنامه نویسی و ساخت بازی را به هم سن و سال های خود آموزش دهد. در حال حاضر بیش از 106 مدرسه از بازی آموزشی Samaira برای آموزش برنامه نویسی استفاده می کنند.

Samaira بازی دیگری را نیز با عنوان CoderMindez برای آموزش هوش مصنوعی به کودکان ارائه کرده است و اولین قدم خود را در زمینه هوش مصنوعی برداشته است. CoderMindz آموزش های مبتدی و مفاهیمی ابتدایی ازهوش مصنوعی را در اختیار کودکان قرار می دهد و کودکان را به توسعه ی شاخه ی رباتیک تشویق می کند. این برنامه نویس جوان تمام پول بدست آمده ی خود را در زمینه ی توسعه کسب و کار خرج می کند و سود کارش را در موسسات خیریه پرداخت می کند. او قصد دارد با کمک های خیریه ی خود، بی خانمانی را ریشه کن کند و از بی خانمان ها مراقبت نماید.