فیسبوک بیش از 1.5 میلیارد اکانت را در سال اخیر حذف کرده است
1 min read

فیسبوک بیش از 1.5 میلیارد اکانت را در سال اخیر حذف کرده است

در فاصله میان ماه‌های فوریه تا سپتامبر سال 2018، فیسبوک نزدیک به 1.5 میلیارد حساب جعلی از شبکه خود حذف کرده و در حدود 2.1 میلیارد مورد از مطالب اسپم را نیز پاک کرده است.

فیسبوک در گزارشی که اخیراً منتشر کرده دلایل متنوعی را برای حذف اکانت‌ها و پست‌ها عنوان کرده است. مشکلاتی که این شبکه اجتماعی پرطرفدار با آنها روبه‌رو است، برهنگی افراد بزرگسال، سخنان نفرت انگیز، تبلیغات و پروپاگانداهای تروریستی، محتوای خشونت آمیز و حساب‌های جعلی است. به گفته فیسبوک بسیاری از این اکانت‌های جعلی ربط مستقیمی به حملات سایبری دارند.

این شبکه اجتماعی در شناسایی و جلوگیری از پخش محتوای خشونت آمیز حتی پیش از آنکه توسط کاربران این موارد گزارش داده شود، پیشرفت بسیار خوبی کرده و در مقایسه با گذشته بهتر شده است. طبق گزارشی که جدیداً منتشر شده است، چیزی در حدود 95.9 درصد از محتوای خشونت آمیزی که در فیسبوک منتشر شده، پیش از گزارش کاربران شناسایی و حذف شده است.

شبکه اجتماعی فیسبوک در چند سال اخیر یکی از مراجع شناخته شده برای اخبار جعلی سیاسی است. همچنین در نقض امنیتی که اخیراً ماجرا آن فاش شد، اطلاعات 50 میلیون کاربر فیسبوک توسط موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا مورد سوءاستفاده قرار گرفت و در آن زمان اعلام شد که این موسسه با اطلاعات بدست آمده تبلیغات هدفمندی را برای کاربران فیسبوک نمایش داده است. طبق اسناد منتشر شده این تبلیغات نتیجه تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ داشته است. رسوایی این خبر آنقدر بزرگ بود که بسیار از افراد مشهور مانند ایلان ماسک (مدیرعامل کمپانی تسلا) حساب کاربری خود از فیسبوک را حذف کردند.