هر آنچه از وان پلاس 6تی می دانیم
1 min read

هر آنچه از وان پلاس 6تی می دانیم

از سال 2015 وان پلاس تصمیم می گیرد هر سال دو مدل گوشی هوشمند راهی بازار کند از این رو طرفداران وان پلاس انتظار دارند سال جاری شاهد رونمایی وان پلاس 6تی باشیم. این مدل در مقایسه با وان پلاس 6 در برخی مشخصه ها ارتقایافته بوده و وان پلاس نیز آن را با جدیدترین سخت افزارهای روز همراه می سازد تا موردتوجه قرار گیرد.

ما انتظار داریم شرکت وان پلاس برخی ویژگی های اضافی نیز برای وان پلاس 6تی فراهم آورد تا تجربه کاربری کاملی رقم زند. در این مطلب می خواهیم شما را با هر آنچه از وان پلاس 6تی می دانیم، آشنا سازیم:

مشخصات کلیدی وان پلاس 6تی

  • صفحه نمایش 19:9 باکیفیت FHD+ AMOLED
  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 845
  • حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی
  • دوربین اصلی دوگانه 16 و 20 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی
  • باتری 3500 میلی آمپری
  • سیستم عامل اندروید 9.0 پای
  • پورت USB-C، جک 3.5 میلیمتری، بلوتوث 5.0، 3D Face ID، سنسور اثرانگشت درون نمایشگر

باید بدانید که سه شرکت اوپو، ویوو و وان پلاس زیرمجموعه شرکت مادر BBK هستند که از همین رو طراحی تلفن های هوشمند آنها نزدیک به یکدیگر است و چنین چیزی عجیب نیست. کمپانی وان پلاس برای اواخر سال جاری مدل دیگری از وان پلاس 6 را در نظر گرفته که ویژگی های قابل توجهی داشته و یک مدل قدرتمند همانند وان پلاس 6 است. این اسمارتفون به عنوان وان پلاس 6تی شناخته می شود و شرکت چینی نیز سعی کرده بهترین را برای آن در نظر گیرد. برای مثال گوشی هوشمند وان پلاس 5 و وان پلاس 5 تی شباهتی به Oppo R11 و Oppo R11s داشتند و چنین چیزی عجیب نبود. در این بین انتظار داریم شرکت چینی با مدل وان پلاس 6 تی نیز گوشی هوشمندی را معرفی کند که طراحی شبیه به اسمارتفون های جدید اوپو و ویوو دارد.

گفته می شود وان پلاس 6 تی نسبت به وان پلاس 6 یک مدل کوچکتر است و انتظار داریم سنسور اثرانگشت اوپو R17 در این مدل نیز تعبیه شود. اگر وان پلاس 6تی شباهتی به R17 اوپو داشته باشد باید انتظار نمایشگر بزرگتر از 6.4 اینچی در مقایسه با پنل 6.3 اینچی وان پلاس 6 داشته باشیم. طراحی نیز با ساختار صفحه نمایش ناچ بدون شک تغییر خواهد کرد و همیشه سری تی یک مدل ارتقایافته بودند اگرچه در بحث سخت افزاری مدلی جدید محسوب نمی شدند. باتری نیز به جای 3500 میلی آمپر وان پلاس 6 بیشتر خواهد بود و در همین ظرفیت باقی نخواهد ماند.

به وضوح می توان گفت OnePlus 6T در بخش دوربین ارتقایی نخواهد داشت و از همان سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی در بخش عقب و یک دروبین سلفی 25 مگاپیکسلی در قسمت جلو بهره خواهد برد. البته در اوپو R17 با پیکربندی دوربین متفاوتی رو به رو هستیم که آن را نسبت به محصول شرکت وان پلاس متفاوت می سازد.

وان پلاس در نظر داشته از سیستم عامل اندروید 9پای در وان پلاس 6تی استفاده کند و این در حالی بوده که سال گذشته سیستم عامل دو نسخه وان پلاس 5 یکسان بود. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل باید به قابلیت فیلمبرداری سوپراسلوموشن 960fps، قابلیت ضد آب IP67/8 و غیره اشاره کرد. هنگامی که وان پلاس نسخه 6 را معرفی کرد، در بهار بود و انتظار می رود نسخه جدید را اواخر سال 2018 شاهد باشیم.

پیشتر شایعه شد وان پلاس 6تی در ایالات متحده تنها از طریق T-Mobile به فروش می رسد و مدتی بعد در دیگر نقاط شاهد عرضه آن خواهیم بود. پیش بینی می شود نسخه جدید تنها 20 دلار اختلاف قیمت با نسخه فعلی داشته باشد. این یعنی وان پلاس 6تی به جای 530 دلار با قیمت 550 دلار عرضه خواهد شد. جزئیات کافی از این پرچمدار شرکت چینی دردست نیست و باید منتظر ماند.