اقدام اپل برای حفاظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران
1 min read

اقدام اپل برای حفاظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران

یکی از نگرانی‌های رو به رشد امروز، استفاده یا سوء استفاده ازاطلاعات خصوصی کاربران است. بنابراین به صلاح کمپانی‌های تکنولوژی است تا به کاربران خود اطلاع دهند که درباره حریم خصوصی آن‌ها اهمیت می‌دهند. اپل اخیرا قدم‌های کوچکی درباره این موضوع برداشته است.

این غول تکنولوژی به برنامه نویسان اعلام کرده است که تمامی برنامه‌های جدید و حتی بسته‌های به روز رسانی از تاریخ سوم اکتبر امسال موظف به داشتن حریم خصوصی هستند. این قانون علاوه بر App Store اپل، بر روی TestFlight یا همان سرویس تست برنامه که توسط اپل به برنامه نویسان ارئه شده است، نیز اعمال خواهد شد. اپل در اعلامیه خود اشاره کرده است که لینک و متن سیاست حریم خصوصی تنها زمانی ویرایش می‌شود که برنامه نویس، آخرین نسخه از برنامه‌اش را ارسال کرده باشد.

توجه شما را به قسمتی از متن اصلی منتشر شده در صفحه دستورالعمل App Store جلب می کنیم؛

"حفاظت از حریم خصوصی کاربران مهم ترین الویت مجموعه اپل است، و شما باید هنگام وارد کردن اطلاعات شخصی مطمئن باشید که با سیاست حریم خصوصی موافقت کرده‌اید. سیاستی که شامل قوانین کاربردی و مقرراتی برای برنامه نویسان اپل، در جهت برآورده کردن انتظارات کاربران می‌باشد…"

در این دستورالعمل، اپل برنامه نویسان را موظف دانسته است که به صراحت و با شفافیت کامل به کاربران اعلام کنند که برنامه آن‌ها چه اطلاعاتی را جمع آوری می‌کند، این اطلاعات چگونه در سیاست‌های حریم خصوصی کاربرد دارند و اگر دست سومی به این اطلاعات دسترسی دارد آن را معرفی کنند. اپل همچنین اعلام کرد برنامه‌هایی که این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند، باید قبل از این کار، از کاربر تقاضای اجازه کنند و برنامه‌ها باید فقط اجازه دسترسی به اطلاعاتی که مربوط به عملکرد اصلی برنامه می‌باشد را داشته باشند و تنها به جمع آوری و استفاده از اطلاعاتی بپردازند که برای انجام کار برنامه مورد نیاز است.

این قطعا اطمینان بخش است که اپل حالا برنامه نویسان را به داشتن سیاست حریم خصوصی وادار می‌کند؛ اما این مسئله نیز احساس می شود که این وضعیت باید مدت‌ها قبل به وجود می‌آمد. به هرحال اقدام اپل برای انجام این کار، مسئله بسیار خوبی است و به این معنا می‌باشد که قرار نیست به راحتی از اطلاعات خصوصی کاربران بر علیه آن‌ها استفاده شود.