تراشه های گرافیکی اینتل هم صاحب فناوری Adaptive Sync می شوند
1 min read

تراشه های گرافیکی اینتل هم صاحب فناوری Adaptive Sync می شوند

در هفته های گذشته، با خبر تائید تولید کارت گرافیک توسط اینتل و سرپرستی راجا کادوری بر تیم تولید کارت گرافیک شرکت Intel، به طور کامل مطمئن شده ایم که این کمپانی تا سال 2019 نخستین کارت گرافیک های خود را برای فروش در بازار آماده می سازد. این شرکت پیش از این نیز با ارائه گرافیک های مجتمع IGPU که حتی در برخی موارد گسسته نیز امکان اجرای بازی را دارا هستند، نشان داده است که تمایلی برای خروج از این رشته ندارد.

هر دو شرکت AMD و NVIDIA از فناوری های FreeSync و G-Sync استفاده می کنند؛ این دو فناوری به منظور هماهنگ سازی نرخ فریم با فرکانس قابل پخش توسط نمایشگر طراحی شده است تا از پارگی و لکنت تصاویر جلوگیری به عمل آورد. در نتیجه هر کدام از سازندگان تراشه های گرافیکی به چنین فناوری نیاز خواهند داشت. چرا اینتل از تکنیک های Adaptive Sync عقب بماند؟

آقای Chris Hook، در گفتگو با یکی از وب سایت های معتبر سخت افزاری تائید کرده است که به زودی یک تکنیک Adaptive Sync بر اساس قوانین VESA را معرفی خواهد کرد. هر چند که احتمالا این تکنیک در مرحله نخست به تراشه های گرافیکی IGPU اختصاص خواهد یافت، اما بعدها به کارت گرافیک های این کمپانی نیز راه پیدا می کند.