نشان دادن وضعیت آنلاین کاربران و توئیت‌های رشته‌ای، قابلیت‌های جدید توئیتر

توئیتر به دنبال گفتگوی بیشتر کاربران با یکدیگر است. این موضوع توسط Sara Haider مدیر محصولات اپلیکیشن شبکه اجتماعی توئیتر این موضوع را اعلام کرده است. توئیتی که توسط یکی از مدیران این شبکه اجتماعی، نوشته شد توسط مدیرعامل و بنیانگذار آن، یعنی جک دورسی ریتوئیت شد. اسکرین شاتی که از این موضوع گرفته شده است، دو قابلیت جدید توئیتر که در مرحله آزمایش قرار دارد، به تصویر کشیده است.

یکی از قابلیت های جدید توئیتر پاسخ رشته ای به یک توئیت مشخص است که در تصویر می توانید مشاهده کنید که با رنگ متفاوتی نمایش داده شده است. قابلیت دوم که در حال آزمایش آن می باشند، نشانگر وضعیت کاربران است، که به شما می گوید آیا شخص مورد نظر حالا در توئیتر آنلاین است یا خیر. در تصویر می توانید مشاهده کنید که مانند تمام شبکه های اجتماعی دیگر حضور کاربران با یک دایره سبز رنگ که در کنار تصویرشان جای گرفته، مشخص شده است. نمایانگر وضعیت کاربران در سایتی مانند توئیتر به راحتی می تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد و جالب است که بازخوردن چندین کاربر به این موضوع مثبت نبود. تعدادی از آنها در رابطه با حفظ حریم شخصی شان احساس نگرانی میکردند و امیدوار بودند که قابلیت جدید توئیتر یک ویژگی اختیاری باشد که در صورت عدم تمایل بتوان آن را غیر فعال کرد. تعدادی دیگر نیز خود را اهداف گروه و یا اشخاص خاصی میدیدند که دایره سبز کنار آواتارشان به آن اشخاص اجازه انتشار توئیت های نامناسب و حتی اعمال بدتر را میدهد.

هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه توئیتر چه زمانی قابلیت های جدید را رسماً در اختیار عموم قرار میدهد، منتشر نشده است. اما اینگونه به نظر میرسد که قابلیت های توئیت های رشته ای پرطرفدار و نمایش وضعیت آنلاین بودن کاربران کم طرفدار خواهد بود. نظر شما در این رابطه چیست؟