قول گوگل مبنی آپدیت 3 ساله نرم‌افزاری پیکسل 3 و پیکسل 3 XL
1 min read

قول گوگل مبنی آپدیت 3 ساله نرم‌افزاری پیکسل 3 و پیکسل 3 XL

این مقایسه عادلانه‌ای نیست که میزان توزیع نسخه‌های جدید سیستم عامل iOS را با اندورید مقایسه کنیم. چرا که اپل کنترل کل اکوسیستم گوشی‌های هوشمند خود را در اختیار دارد، اما گوگل اجازه می‌دهد تا تولیدکنندگان سخت‌افزار شخص ثالث، نرم‌افزار مورد نظر خودشان را انتخاب کنند. اما عادلانه اینست که سطح پشتیبانی نرم‌افزاری دستگاه‌های پیکسل گوگل را با آیفون‌های اپل مقایسه کنیم. که البته باز هم متاسفانه گوگل در این زمینه از کوپرتینویی‌ها عقب خواهد ماند.

گوگل البته سعی کرده است تا از این جهت کمی خود را به اپل در راه توزیع سیستم عامل نزدیک کند و در اولین گام مدت کوتاهی پس از معرفی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL اعلام کرد که این گوشی‌ها تا 3 سال آپدیت‌های امنیتی و تا 3 سال آپدیت سیستم عامل را دریافت خواهند کرد. پیکسل‌های نسل اول گوگل فقط آپدیت‌های امنیتی را تا سه سال دریافت خواهند کرد، یعنی تا اکتبر 2019 و دیگری خبری از عرضه اندروید 9.0 پای برای آنها نخواهد بود.

خوشبختانه پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس‌ال قدم‌های دو گوشی سری پیکسل 2 را ادامه خواهند دارد و تا پاییز سال 2021 هم آپدیت‌های امنیتی و هم آپدیت‌های سیستم عامل را دریافت خواهند کرد. یعنی اگر گوگل تصمیمی مبنی بر تغییر الگوریتم نام سیستم‌عامل اندروید خود نداشته باشد، پیکسل‌های سری سوم در 36 ماه آینده اندرویدهای نسخه Q، R و S را دریافت خواهند کرد. بدیهی است که این سیستم عرضه اندروید در مقایسه با پرچمداران اندرویدی دیگر کمپانی‌ها بسیار بهتر است، اما هنوز هم قابل مقایسه با سیاست‌های اپل در زمینه عرضه آپدیت نرم‌افزاری نیست. به عنوان مثال تنها کافیست این نکته در نظر داشته باشید که آیفون 5s سال 2013 این کمپانی درست مانند آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، iOS 12 را دریافت کرده است.