مدیران تایوانی MSI به سوالات بسیار مهمی پاسخ دادند (از قیمت تا موجودی)
1 min read

مدیران تایوانی MSI به سوالات بسیار مهمی پاسخ دادند (از قیمت تا موجودی)

در روزهای اخیر، مسئله جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا و احتمال افزایش قیمت قطعات اصلی سخت افزاری در خاک آمریکا، خبر ساز شده و 2 مطلب را در این زمینه برای شما عزیزان منتشر کردیم. اینک باخبر شده ایم که PConline در جریان کنفرانس MSI Gaming New Appreciation در شانگهای، مصاحبه ای را با مدیران ارشد MSI در این زمینه انجام داده و نظرات آنها را در مورد احتمال افزایش قیمت و حتی کمبود موجودی برخی قطعات سخت افزاری جویا شده است.

نخستین سؤالی که پرسیده شد این بود که آیا جنگ تجاری ایالات متحده و چین می تواند بر قیمت کارت گرافیک ها، خصوصا کارت گرافیک های جدید انویدیا و CPUهای اینتل تاثیر بگذارد؟ آقای Liao Wei در پاسخ به این سوال گفت: از آنجایی که ریخته گری GPUهای انویدیا بر عهده شرکت تایوانی TSMC بوده و تراشه های حافظه نیز تولید کمپانی Samsung و Hynix در کره جنوبی بوده و تقریبا هیچ قطعه عمده ای در کشور چین به تولید نمی رسد، بعید است که دست کم قیمت کارت گرافیک های NVIDIA GeForce با افزایش قیمت مواجه شود.

با این وجود، به دلیل آنکه برنامه تولید پردازند های اینتل هنوز در بخشی گسترده به کشور چین واگذار شده است، این احتمال وجود دارد که CPUهای آن با افزایش قیمت نسبی روبرو شوند. دومین سوال مربوط به کمبود نسبی موجودی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX بوده است؛ مدیران MSI در پاسخ به این سوال نیز گفتند: توزیع کارت گرافیک های RTX 2080/Ti به نسبت خوب انجام شده است؛ با این وجود تعداد کارت گرافیک های درون محموله ها مقداری کم است که مستقیما به بخش تولید مربوط می گردد.

ابعاد تراشه های GPU و ترانزیستورهای درون آنها بزرگتر شده و این مسئله یکی از دلایل تاخیر در روند تولید است. با این وجود انویدیا تمرکز خود را به تولید بیشتر تراشه های RTX 2080/Ti نهاده است. آقای Liao Wei در ادامه گفت: کارت گرافیک های سری RTX بسیار پیچیده تر از نسل قبلی است به عنوان مثال یک تراشه RTX 2080 Ti دارای 2600 جزء بوده و این در حالی است که کارت گرافیک GTX 1080 Ti دارای 1600 جزء است؛ پس طولانی روند تولید کاملا طبیعی است. RTX 2080 با 2400 جزء و RTX 2070 نیز دارای 2200 جزء است. ریخته گری در کارت گرافیک های GTX 1080 Ti می توانست با توان تولید 3500 تراشه GPU در روز به فعالیت بپردازد که به دلیل پیچیدگی و دلایل ذکر شده در بالا، این تعداد برای کارت گرافیک های RTX 2080/Ti به 1800 عدد در روز محدود می شود.

مدیران شرکت MSI در ادامه به ارائه کارت گرافیک RTX 2070 به عنوان محصولی ارزان تر اشاره کرده و گفتند: شرکت MSI در تاریخ 17 اکتبر، کارت گرافیک های RTX 2070 خود را راهی بازار خواهند کرد که به دلیل قیمت به مراتب کمتر، مشتریان بسیاری در انتظار آن هستند.