بخش جدید سخت افزار افتتاح شد: سخت افزار هفته، مادربرد

دوستان و همراهان سخت افزار، خرسندیم که اعلام نمائیم، وب سایت سخت افزار، به مانند گذشته که همواره در پی نوآوری هایی برای ایجاد تنوع و بهبود عملکرد بوده است، اینک با یک بخش جدید در خدمت شما خواهد بود. در این بخش که از زیر مجموعه های "مشاوره خرید" به حساب می آید، هر هفته 1 الی 2 قطعه سخت افزاری را معرفی خواهیم کرد. این قطعه سخت افزاری از ملزومات اصلی سیستم، از جمله کارت گرافیک، مادربرد، پردازنده، حافظه رم و ذخیره سازها خواهد بود. پارامترهای انتخاب این قطعه، شامل موارد زیر است:

  • ارزش خرید به نسبت عملکرد
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • ویژگی های الحاقی توسط کمپانی
  • تائید عملکرد مناسب در بررسی های سایت و تجارب شخصی
  • طول عمر و گوشه چشمی به کارنامه برند در زمینه رضایت مشتریان

بخش جدید سخت افزار را با عنوان "سخت افزار هفته" نامگذاری کرده و از این هفته، به طور مرتب شاهد انتشار این بخش خواهید بود. اما در بخشی دیگر، خواهان نظرسنجی از شما عزیزان نیز هستیم؛ خوانندگان و دوستان گرامی وب سایت سخت افزار، می توانند با درج نظرات خود در زمینه قطعه انتخابی، شامل تجارب شخصی و یا پیشنهاد یک قطعه مشابه، ما را در این بخش همیاری نمایند.

سخت افزار هفته: یک تیر و چندین نشان با مادربرد MSI H370 GAMING PLUS

نظر به قیمتی معقول به نسبت عملکرد و بازدهی قطعه، در مشاوره های خرید ماه های پیش تا کنون وب سایت سخت افزار کاملا ملموس است؛ دلیل آن نیز افزایش نرخ ارز به نسبت ریال ایران است. نخستین برنامه انتخاب "سخت افزار هفته" را به مادربرد MSI H370 GAMING PLUS اختصاص داده ایم. در ادامه به معرفی ویژگی ها و دلایل این انتخاب خواهیم پرداخت.

این مادربرد دارای چیپست Intel H370 بوده و با سوکت LGA 1151 می تواند میزبان CPUهای نسل هشتم اینتل (CoffeeLake) باشد؛ از آنجایی که CPUهای جدید این شرکت در نسل نهم و با نام WhiskyLake نیز به تازگی رونمایی شده اند، کاربران با بروزرسانی بایوس تنها برخی از مادربردهای سری 300 می توانند از مدل های نسل نهم نیز استفاده نمایند که البته در این مادربرد، هنوز این مسئله تائید نشده است.

MSI H370 GAMING PLUS یک مادربرد مخصوص بازی است که در فرم ATX طراحی شده و به نسبت قیمت خود، دارای بازدهی مناسبی است. افزون بر ظاهر و رنگ آمیزی گیمینگ، MSI دیگر ویژگی های یک برد مخصوص بازی و قدرتمند را به این مدل افزوده و نهایت استفاده را از تراشه H370 به عمل آورده است. این مادربرد می تواند تا 64 گیگابایت حافظه رم با فرکانس 2666 مگاهرتز را حمایت کرده و در زمینه فناوری LED RGB نیز دارای تکنیک MYSTIC LIGHT به همراه استفاده از نوار نورانی در بخش هایی مانند لاین صوتی است. تعداد 7 هدر فن با پشتیبانی از DC/PWM نیز بر روی برد تعبیه شده است و یک هدر برای واترپمپ نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

ام اس آی از یک مدار تغذیه با 7 فاز رگولاتور استفاده کرده است و کاربران به یک ماژول SSD M.2 بر روی برد دسترسی خواهند داشت. این رابط به مسیر پر سرعت PCI-Express Gen3 x4 متصل است. در بخش نرم افزاری، این شرکت برای مادربردهای خود سنگ تمام می گذارد و از جمله آنها می توان به نرم افزار Total Fan Control جهت کنترل اختصاصی فن و سیستم تهویه، برنامه اختصاصی و حرفه ای MSI App Player، نرم افزار Mouse Master برای مدیریت دستورات ماوس ها، برنامه MSI GAMING LAN به همراه کنترلر ساخت اینتل با پهنای باند بالا و تاخیر بسیار پایین، نرم افزار X-Boost با ارائه دو حالت Easy و Advanced برای بهینه سازی و افزایش 20 درصدی عملکرد و کارایی کلی سیستم، نرم افزار Command Center برای کنترل کامل قابلیتهای سخت افزاری، تثبیت کارایی و بهینه سازی قابلیتهای کولینگ و نرم افزار Live-Update با قابلیت دانلود و بروزرسانی خودکار درایورهای سخت افزاری، بایوس و نرم افزارهای مرتبط اشاره کرد.

در کنار تمام ویژگی های نرم افزاری، MSI یک محدوده پیشرفته از بایوس بصری UEFI را نیز به این برد تزریق کرده است. ارائه دو حالت EZ-Mode و Advanced برای دسترسی به امکانات متنوع و سطح تخصص کاربران نیز استفاده از آن را ساده تر کرده است. در زمینه صدا، به چیزی مانند یک کارت صدای خارجی دسترسی خواهید داشت؛ تکنولوژی انحصاری Audio Boost به همراه Nahimic 3 و استفاده از خازنهای طلایی Chemi-Con، صدایی شفاف، قدرتمند و بدون اعوجاج را به گوش های شما هدایت می کند. همچنین 2 برنامه نرم افزاری نیز مدیریت بخش صوتی را به شما ارائه خواهد کرد.

دلایل سخت افزار برای انتخاب مادربرد MSI H370 GAMING PLUS:

  • ارزش خرید بالا به نسبت امکانات
  • استفاده از ویژگی های متعدد و نرم افزارهای حرفه ای
  • امکان استفاده از نهایت پتانسیل یک پلتفرم
  • طول عمر بالا به دلایلی از جمله استفاده از قطعات الکترونیکی حرفه ای و مدارهای حفاظتی
  • بایوس گیمینگ و حرفه ای
  • تهویه مثال زدنی در یک برد میان رده بازی
  • استفاده از درگاه های مجزا جهت نصب تجهیزات جانبی

همچنین دومین مادربرد مشابه که می تواند جایگزین این مادربرد باشد، MSI H370 GAMING PRO CARBON است. مادربرد MSI H370 GAMING PLUS با قیمتی در حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد.