شکایت قربانی تیراندازی فلوریدا از EA
1 min read

شکایت قربانی تیراندازی فلوریدا از EA

هفته گذشته در جریان یک تیراندازی در شهر جکسونویل فلوریدا سه نفر جان خود را از دست دادند. این تیراندازی در زمان برگزاری مسابقات بازی Madden NFL 19 که توسط کمپانی الکترونیک آرتز توسعه داده شده، رخ داد. Jacob Mitich یکی از بازماندگان تیراندازی مرگبار این مسابقات حالا از برگزار کنندگان مسابقه و کمپانی الکترونیک آرتز شکایت کرده است.

میتیچ در حادثه هفته گذشته دوبار هدف گلوله قرار گرفته و حالا از هشت مقام مسئول از جمله EA، مرکز تجاری جکسونویل و مکان برگزاری بازی ها شکایت کرده است. او ادعا می کند که این مقامات نتوانسته اند شرایط امن ومحیط بدون خطری برای شرکت کنندگان فراهم کنند. جیمز یانگ، وکیل جیکوب میتیچ از موسسه Morgan & Morgan در شکایت خود اینگونه ذکر است:

"مانند بسیاری از دوستانش، جیکوب میتیچ در آخر هفته به جکسونویل مسافرت کرد تا کاری که عاشقش هست را انجام بده. او به میزبان از رویداد و برگزارکنندگانش اعتماد کرده بود و باور داشت که به یک مکان امنی قدم گذاشته است. اما این اعتماد زمانیکه صدای شلیک گلوله در مکانی که انتظارش را نمیرفت شنیده شد، به طور کلی از بین رفت. عدم ارائه امنیت کافی باعث بروز چنین تراژدی شد. ما این شکایت را تنظیم کردیم تا مسئولین این اتفاق پاسخگو باشند و اطمینان حاصل کنیم که گیمرهایی مانند جیکوب بدون ترس جانشان بتوانند کاری که به آن علاقه دارند را انجام دهند."

EA بیانیه کوتاهی در این زمینه منتشر کرده و پاسخ داده: "در حال حاضر، ما تمام تمرکز خودمان را بر روی حمایت از قربانیان و همه افرادی که تحت تأثیر این رویداد غم انگیز بوده اند، قرار داده ایم."

افراد زیادی تلاش می کنند تا شرایط افردای که در رویداد مرگبار جکسونویل درگیر بوده اند را بهبود بخشند. روز دوشنبه دیلی نیوز گزارش داد که رونالد کیسی یکی از بازیکنان مدن بوده است که در هنگام حمله سپری برای محافظت از دیگر بازیکنان شده بود. روز چهارشنبه هم الکترونیک آرتز اعلام کرد که مبلغ 1 میلیون دلار به قربانیان تیراندازی اهدا خواهد کرد و مسابقات مقدماتی Madden که برای هفته های آینده برنامه ریزی شده بود، لغو می شود.