تعطیلی صدها حساب کاربری فیسوک در آمریکا
1 min read

تعطیلی صدها حساب کاربری فیسوک در آمریکا

فیسبوک در حال تعطیلی صد‌ها صفحه و حساب کاربری در آمریکا می‌باشد. دلیل این کار پخش اطلاعات سیاسی نادرست و شکستن قوانین کمپانی در مقابله با محتوا نادرست و هرزنامه‌ها می‌باشد.

کمپانی در یک بلاگ پست اعلام کرد که 559 صفحه و 251 حساب کاربری حذف خواهند شد. درحالی‌که این صفحات از محتوای حساس سیاسی برخوردار هستند فیسبوک این را دلیل پاکسانی نمی‌داند. در عوض حساب‌ها و صفحاتی حذف خواهند شد که به‌طور مکرر قوانین کمپانی را در استفاده از پلتفرم شکسته باشند. فیسبوک به استراتژی‌هایی نظیر استفاده از یک حساب کاربری تقلبی و چندگانه برای افزایش ترافیک و بالا بردن محبوبیت اشاره کرده است.

هم‌اکنون فیسبوک با اشاره به نزدیکی به انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده آمریکا گفته است که شبکه‌هایی مانند آن‌هایی که حذف کرده است به‌طور فزاینده به ترویج انواع محتوای سیاسی می‌پرداختند که از محتوا قانونی سیاسی غیرقابل تشخیص بوده‌اند. کمپانی می‌گوید که به همین دلیل به‌جای جستجو برای محتوای بد به سراغ ریشه رفته است.

فیسبوک در تکمیل توضیحات خود در این‌ باره گفت:

"همان‌طور که ما در شناسایی این نوع حساب‌ها و صفحات بهتر می‌شویم، افراد پشت سر آن‌ها نیز چه از لحاظ اقتصادی و چه ازلحاظ سیاسی تاکتیک‌های بهتری برای فرار از رادار ما استفاده خواهند کرد. این مسئله دلیل ما برای سرمایه‌گذاری بیشتر و استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌تر در این زمینه است تا جلوی این‌گونه سوءاستفاده‌ها را بگیریم؛ زیرا افراد تنها زمانی به استفاده از فیس‌بوک خواهند پرداخت که در اینجا احساس امنیت و اعتماد به آن‌ها دست دهد."