برنامه جدید آموزشی گوگل برای مبارزه با سوء استفاده از کودکان در اینترنت
1 min read

برنامه جدید آموزشی گوگل برای مبارزه با سوء استفاده از کودکان در اینترنت

گوگل امروز از همکاری جدید خود در راستای کنترل ایمنی اینترنت برای کودکان خبر داد. کمپانی با انجمن ملی اولیا و مربیان آمریکا و سازمان غیر‌انتفاعی DonorsChoose.org در حال کار است که به کمپانی‌‌ها این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم تحت عنوان پروژه‌ای به نام "Be Internet Awesome" به مدارس عمومی کمک مالی کنند. در واقع، گوگل سعی دارد که کاربران جدید دنیای وب دانش بهتری را برای مبارزه با جوانب منفی اینترنت فرا گیرند، به ویژه در زمینه‌های ارتباطات، سرگرمی‌ها و فیلم‌های آموزشی برای پلتفرم‌ها و ابزار‌های دیجیتال.

جولین یی، یکی از کارکنان گوگل و افراد درگیر در پروژه "Be Internet Awesome" در این باره می‌گوید:

"تحقیقات نشان می‌دهد که والدین نیز قصد دارند که به کودکان خود آموزش دهند که چگونه در اینترنت امنیت داشته باشند؛ اما نمی‌دانند که چگونه این موضع را با کودک خود درمیان بگذارند. برای کمک به آن‌ها ما کارگاهایی را ایجاد کردیم که والدین به یک دیگر آموزش دهند که چگونه صحبت را با کودکان خود شروع کرده‌اند و به آن‌ها در زمینه امنیت دیجیتال آموزش داده‌اند." این پروژه به‌عنوان بخشی از برنامه اکتبر آگاهی ملی امنیت سایبری اجرا می‌شود.

مدارس شریک در پروژه، به صورت رایگان لپ تاپ‌های Pixelbook را برای والدین و کودکان آن‌ها دریافت خواهند کرد. موارد ارائه‌ شده در دو زبان انگلیسی و اسپانیایی برای آموزش کودکان در زمینه‌های ایمنی آنلاین، گسترش تجارب مثبت دیجیتال و شکل‌دهی استفاده اینترنت به‌ سوی نیازهای به خصوص خانوادگی استفاده خواهند شد. همچنین گوگل به انجمن‌های اولیا و مربیان محلی در هر ایالت هزار دلار برای شرکت در پروژه اهدا خواهد کرد.