نسخه بتا فورتنایت برای گوشی‌های اندرویدی بیشتر عرضه می‌شود
1 min read

نسخه بتا فورتنایت برای گوشی‌های اندرویدی بیشتر عرضه می‌شود

اپیک گیمز، کمپانی توسعه دهنده بازی فورت نایت در حال حاضر در تلاش است تا نسخه بتا این بازی را در اختیار کاربران بیشتری از جمله صاحبان Pixel 2 گوگل، Mi MIX 2s شیائومی و تعدادی دیگر از گوشی های هوشمند قرار دهد. البته همانطور که از نام این نسخه بازی پیداست، Fortnite Android Beta به صورت رسمی عرضه نشده و نسخه پایدار بازی نیست. بنابراین اگر قصد دارید این بازی را بر روی گوشی های خود نصب کنید، انتظار عملکرد نامطلوب و محدودیت هایی مانند رندر 30 فریم بر ثانیه را داشته باشید.

Fortnite اندروید همزمان با مراسم معرفی گلکسی نوت 9 سامسونگ به صورت رسمی برای این پلت فرم عرضه شد، اما مسائل متعددی باعث کندی روند پیشرفت این بازی در میان کاربران شده است. Epic تصمیم گرفت تا با همکاری سامسونگ این بازی را به صورت انحصاری و مدتی کوتاه برای پرچمدار جدید کره ای ها عرضه کند. اما حتی جدیدترین گوشی سامسونگ هم نمی تواند فورت نایت را به صورت بهینه اجرا کند و هنوز تفاوت بسیار فاحشی بین بین نسخه iOS و اندروید این بازی وجود دارد. در همین حال پس از آنکه اپیک گیمز اعلام کرد بازی خود را به دلیل حق امتیاز 30 درصدی گوگل از درآمد کسب شده از بازی در گوگل پلی در این فروشگاه عرضه نخواهد کرد، غول جستجوی جهان خبر از وجود آسیب پذیری بزرگی در اینستالر فورت نایت داد و پس از گذشت تنها 7 روز این خبر را به صورت عمومی و با انتشار یک ویدئو منتشر کرد.

به نظر میرسد که دست خالی ماندن گوگل از سهم درآمدهای بازی فورت نایت، مهندسین این شرکت را بر آن داشته تا با پیدا کردن ایرادهای امنیتی این تصمیم، شهرت بازی را خدشه دار کنند. چرا که گوگل طبق سیاست های پیشین خود باید به کمپانی توسعه دهنده برای رفع مشکل 90 روز زمان میداد و در صورت عدم رفع آن را عمومی می کرد. با این حال انتظار میرود که تا پایان سال 2018 نسخه پایدار این بازی برای گوشی های که از نظر سخت افزاری قادر به پشتیبانی از آن هستند، ارائه شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا اپیک تسلیم شده و بازی را در گوگل پلی عرضه می کند یا خیر. اما از آنجاییکه تعدادی از کارشناسان پیش بینی کرده اند، ممکن است در نهایت این اتفاق عملی شود.