اکثر گوشی‌ها تا سال 2020 از جنس شیشه ساخته خواهند شد

امروزه جنس پنل پشتی اکثر گوشی های پرچمدار از شیشه است و در این مورد میتوان به مدل هایی همچون گلکسی نوت 9 سامسونگ، وان پلاس 6، پیکسل های جدید گوگل، هواوی پی 20 پرو و البته آیفون های 2018 اپل اشاره کرد. در سال های اخیر استفاده از شیشه در بدنه گوشی های هوشمند رشد چشمگیری داشته است و طی تحقیقاتی که موسسه تحقیقاتی کانترپوینت داشته، مطمئنا این روند در چند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. به گزارش این موسسه، تا پایان سال 2018، چیزی حدود 26 درصد از گوشی های هوشمند عرضه شده از پنل پشتی شیشه ای برخوردار هستند. با روند رو به رشد گوشی های شیشه ای، سهم گوشی های این چنینی تا سال 2020 به 60 درصد خواهد رسید.

https://paydayloans2uj.com/wp-content/uploads/2018/10/Glass-Back-Smartphones.jpg

اما چرا سازندگان گوشی های هوشمند تمایل بیشتری به استفاده از شیشه به جای مواد دیگری همچون آلومینیوم دارند؟ اولین فاکتور برای این انتخاب هزینه است. هزینه ساخت یک گوشی شیشه ای به مراتب پائین تر از یک گوشی تمام فلزی است پس در تعیین قیمت نهایی نیز سازنده دست بازتری دارد و میتوان برچسب قیمتی رقابتی تری را با حاشیه سود مناسب انتخاب کند. دیگر دلیل برای استفاده از شیشه در پشت گوشی، امکان گنجاندن قابلیتی مانند فناوری شارژ بیسیم است که برای وجود این قابلیت در یک اسمارتفون، ضرورتا پشت گوشی باید از جنس شیشه باشد. البته این بدین معنا نیست که هر گوشی با بدنه شیشه ای از فناوری شارژ بیسیم نیز پشتیبانی میکند چرا که مدل هایی مانند پی 20 پرو هواوی یا وان پلاس 6 با وجود شیشه ای بودن از این قابلیت بی بهره هستند.

در واقع این طور فرض میشود که شیشه سازگاری بیشتری با شبکه بیسیم دارد یا دست کم در مقایسه با فلز، تداخل شیشه با شبکه بسیار کم است. البته این بدین معنا نیست که شیشه فاقد نقطه ضعف است. شیشه ها شکننده هستند و تعویض این شیشه پر هزینه و سخت است. با این حال شیشه ها در گوشی های جدید به شکل عجیبی در مقابل شکستن مقاوم شده اند. این موضوع را در تست سقوط گوشی های جدیدی همچون آیفون 10 اس اپل شاهد بوده ایم. در مقابل فلز به جای شکستن، ساده تر دچار خوردگی و فرورفتگی میشود یا به عبارت دیگر، ساده تر تغییر شکل میدهد. در نهایت یکی از مهم ترین علل استفاده از شیشه در گوشی ها، زیبایی آنها است که در عین حال حس خوبی را به کاربر نیز منتقل میکند. نظر شما در مورد گوشی های شیشه ای چیست؟ آیا آنها را به گوشی فلزی ترجیح میدهید؟