تأکید اپل بر رمزنگاری قوی برای محافظت در مقابل حملات سایبری
1 min read

تأکید اپل بر رمزنگاری قوی برای محافظت در مقابل حملات سایبری

در مخالفت به این استدلال رایج که رمزگذاری قوی ممکن است مانع تحقیقات در فعالیت‌های مجرمانه شود، اپل تأکید کرد که رمز گذاری قوی‌تر، نه ضعیف‌تر، بهترین راه برای محافظت در مقابل حملات سایبری و تروریسم است.

بنا بر گزارش The Verge در 12 اکتبر، دفتر مرکزی کمپانی در کالیفرنیا طی یک نامه به دولت استرالیا تأیید کرد که رمزنگاری یک مزیت برای منافع عمومی به حساب می‌آید. اپل در نامه خود در حال پاسخ به پنج دولتی بود که لایحه‌ای را برای دسترسی آسان به دستگاه‌ها و داده‌های مجرمان در هنگام تحقیقات طراحی کردند.

این غول تکنولوژی می‌گوید که این کار به تکنولوژی نقش بسیار مهمی در محافظت از امنیت ملی و زندگی شهروندان خواهد داد.

اپل درحالی‌که به لایحه همکاری و دسترسی مجلس استرالیا پاسخ می‌داد در نامه خود گفت:

"امروزه به دلیل وجود رمزنگاری‌ها هرروز بیش از یک تریلیون معامله به‌صورت امن در اینترنت انجام می‌شود. مجرمان و تروریست‌هایی که قصد دارند به سیستم‌ها نفوذ کنند و شبکه‌های حساس را مختل کنند ممکن است که کار خود را فقط با دسترسی به تلفن هوشمند یک فرد انجام دهند. برای مقابله با این تحدیدها اکنون زمان مناسبی برای رمزگذاری ضعیف نیست."

گزارش The Verge اضافه کرد که با اینکه اپل آشکارا لایحه را محکوم نمی‌کرد اما سعی بر این داشت که پیش‌نویس قانونی را به‌گونه‌ای خطرناک در رابطه رمزنگاری و امنیت مبهم جلوه دهد.

اپل و اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در رابطه با استفاده ضارب حادثه ترور سن برناردینو در سال 2016 از آیفون درگیر بوده‌اند. سرانجام بعد از رد تقاضای اداره توسط اپل مبنی بر باز کردن تلفن، FBI مجبور شد جای دیگری به دنبال کمک بگردد.