شروع قدرتمند فروش آیفون‌های XS و XS Max می‌تواند به یک رکورد برای اپل تبدیل شود
1 min read

شروع قدرتمند فروش آیفون‌های XS و XS Max می‌تواند به یک رکورد برای اپل تبدیل شود

در گزارشی که پنج‌شنبه منتشر شد، شرکای تحقیقات هوشمند مصرف‌کنندگان (CIRP)، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد بازده اولیه آیفون XS و آیفون XS Max به‌طورکلی مثبت بوده است و هرکدام به‌طور جداگانه هشت درصد از فروش آیفون در آمریکا را در سه ماهه جاری به خود اختصاص داده‌اند. در همین حال آیفون X، چهارده درصد از سهم بازار آمریکا و آیفون‌های 8 و 8 پلاس به ترتیب شانزده و هفده درصد را برای خود ثبت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مدل‌های آیفون‌های XS تنها 10 روز پس از ارائه حدود 20 درصد از بازار را به نام خود ثبت کرده‌اند. در کمتر از دو هفته نیز XS و XS Max موفق شدند که یک سهم قابل‌ توجه از بازار را با در نظر گرفتن مدت کوتاه ارائه و قیمت رکورد شکن، به خود ارائه دهند.

Josh Lowitz از شرکای CIRP و مؤسس آن می‌گوید:

"ارائه سه ماهه آیفون همواره حیله گرانه بوده است. این ارائه، به‌ویژه از بقیه بیشتر حیله گرانه بوده است. امسال، اپل گران‌قیمت‌ترین مدل‌های XS و XS Max را در انتها سه ماهه ارائه کرد. سال گذشته اپل مدل گران‌تر آیفون X را در همین سه ماهه ارائه کرده بود. بنابر این با پایان سه ماهه در 29 سپتامبر 2018، اپل 10 مدل را روی دست خود می‌دید. کار ارائه آیفون X و X Max تقریباً مشابه آیفون 8 و 8 پلاس در همین سه ماهه در سال گذشته انجام شد."

با توجه به قیمت بالاتر XS و XS Max نسبت به آیفون 8 و 8 پلاس، می‌توان نتیجه گرفت که متوسط قیمت فروش نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است. بر اساس محاسبات و برآوردهای CIRP این قیمت از 705 دلار به 796 دلار افزایش‌یافته است.

دست‌یافته‌های CRIP بر اساس نظرسنجی از 500 نفر می‌باشد که محصولات اپل (آیفون‌ها، آیپدها، مک‌ها، ساعت‌های اپل) را از جولای تا سپتامبر 2018 خریداری کرده‌اند.