رسمی: گوشی گیمینگ Black Shark 2 اول آبان معرفی می‌شود

در حالیکه نسل اول گوشی گیمینگ شیائومی، یعنی بلک شارک از زمان معرفی خود در اپریل، فقط در بازار چین عرضه شده است، انتظار میرود که نسل دوم آن در به طور گسترده در بازارهای سراسر جهان عرضه شود. پس از آنکه اخبار و شایعات زیادی در خصوص این گوشی مطرح شد، شیائومی به صورت رسمی اعلام کرد که Black Shark 2 در تاریخ 23 اکتبر (اول آبان) معرفی می‌شود.

از نظر مشخصات بلک شارک 2 شیائومی از جهات بسیاری شبیه به وان‌پلاس 6T خواهد بود که در هفته‌های پیش رو معرفی شود. Black Shark 2 با چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی غیرقابل افزایش عرضه خواهد شد. علاوه‌براین صفحه نمایش آن 6 اینچی و ظرفیت باتری آن 4000 میلی‌آمپرساعت خواهد بود. تفاوت اصلی که انتظار می‌رود نسل دوم این گوشی با نسخه اوریجینال داشته باشد، طراحی پشت آن است که انتظار می‌رود تکنولوژی‌ای مانند ریزرفون 2 داشته باشد.

در حالیکه نسل اول گوشی بلک شارک دارای یک طراحی خشن و پرجنب و جوش در قاب پشتی بود، نسل دوم آن به نظر می‌رسد که ساده‌تر است و دیگر خبری از آن لایه‌ها و پستی‌بلندی‌های غیرضروری نیست. بیشترین نواحی قاب پشتی با شیشه سیاه پوشیده شده است و البته بخش بزرگی از هر دو طرف لایه‌های آلومینیومی می‌باشد. علاوه‌براین طبق تصاویری که منتشر شده باید انتظار یک لوگو از بلک شارک را در مرکز قاب پشتی داشته باشیم. دو نوار باریک نور RGB در قاب پشتی این گوشی به چشم می‌خورد که احتمالاً برای اطلاع از نوتفیکیشن‌ها رنگ متفاوتی خواهد داشت.

در حال حاضر مشخص نیست که شیائومی گوشی گیمینگ جدید خود را با چه قیمتی عرضه خواهد کرد. با این حال، طرفداران بلک شارک 2 باید این احتمال را در نظر داشته باشند که این گوشی ابتدا در بازار چین و سپس در بازار جهانی عرضه شود. نکته جالب اینست هفته آینده علاوه‌براین گوشی، شیائومی قصد معرفی یک گوشی پرچمدار دیگر را نیز خواهد داشت. Mi Mix 3 قرار است که 2 روز پس از معرفی بلک شارک 2، در تاریخ 3 آبان رونمایی شود. از برجسته‌ترین مشخصات این گوشی پشتیبانی از شبکه 5G و در اختیار داشتن 10 گیگابایت حافظه رم است.