وب‌سایت DxOMark دوربین گوشی LG G7 ThinQ را مورد بررسی قرار داد
1 min read

وب‌سایت DxOMark دوربین گوشی LG G7 ThinQ را مورد بررسی قرار داد

DxOMark یکی از معتبرترین مراجع بررسی دوربین‌های حرفه‌ای و گوشی‌های هوشمند، در آخرین کار خود دوربین گوشی G7 ThinQ ال‌جی را مورد بررسی قرار داده‌اند. عملکرد این گوشی در مقایسه با پرچمدار سال گذشته کره‌ای‌ها، یعنی V30 تنها کمی بهبود داشته است. در بخش عکاسی گوشی G7 ThinQ امتیاز 84 و در بخش فیلم‌برداری امتیاز 79 را کسب کرده است. امتیاز کلی این گوشی 83 شده و واضح است که اختلاف بسیار زیادی با پرچمداران فعلی بازار وجود دارد. در واقع G7 ThinQ هم امتیاز با اکسپریا XZ پریمیوم، پرچمدار سونی است که در اوایل سال 2017 توسط این کمپانی ژاپنی معرفی شده بود.

در نتیجه گیری DxOMark اینگونه عنوان شده است که دوربین دوگانه G7 ThinQ که از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد، آنگونه که تصور می‌شد انتظارات را برآورده نکرد و در اندازه یک گوشی بالارده و پرچمدار ظاهر نشد. عکس‌ها و فیلم‌ها به نظر زنده و طبیعی می‌آیند و نور خوبی دارند، اما رنج دینامیکی بسیار تأثیرگذاری ندارند. یکی از دلایلی که دوربین جی7 تین‌کیو امتیاز پایینی کسب کرده است، عدم وجود جزئیات در نور کم بوده است. سیستم فوکس خودکار نیاز به بهبود دارد و علیرغم دقیق بود، واکنش نسبتاً کندی از خود نشان می‌دهد.

در مجموع به نظر می‌رسد که دوربین گوشی LG G7 ThinQ برای آنکه بتواند با گوشی‌های بالارده بازار رقابت کند، نیاز به بهبود در بخش‌هایی زیادی دارد. با وجود آنکه گفته شده این دوربین از قابلیت‌های AI بهره می‌برد، اما در عمل تغییرات مثبتی در نتیجه عکس حاصل نشده است. از این رو می‌توانیم اینگونه برداشت کنیم که هوش مصنوعی یکی از ترند‌های این روزهای بازار موبایل است که هر چند می‌تواند امکانات بسیار زیادی برای گوشی‌ها فراهم کند، اما در عمل میزان کارایی آن برای انبوهی از گوشی‌ها فقط در حد یک عبارت تبلیغاتی است.