وقتی می توان با کارت گرافیک NVIDIA به فناوری FreeSync رسید!
1 min read

وقتی می توان با کارت گرافیک NVIDIA به فناوری FreeSync رسید!

همانطور که می دانید انویدیا و ای ام دی در بخش کارت گرافیک های خود به فناوری های Adaptive Sync از جمله G-Sync و FreeSync روی آورده اند. در روز گذشته نیز خبر حرکت اینتل به سمت یک فناوری Adaptive Sync را برای شما عزیزان منتشر کردیم. اما به تازگی روشن شده است که کاربرانی به طور اتفاقی متوجه یک اشتباه لذت بخش در این بخش شده اند.

از آنجایی که انویدیا از یک برد MCM با تراشه گران قیمت، در مانیتورهای مجهز به G-Sync استفاده می کند، به طبع قیمت نهایی مدل های حمل کننده این فناوری بالاتر از FreeSync ها خواهد بود. در نتیجه استفاده از فناوری G-Sync نیازمند یک کارت گرافیک انویدیا و مانیتور مجهز به G-Sync است که قیمت نهایی را افزایش می دهد. اما چه می شود اگر یک کارت گرافیک انویدیا را با مانیتور مجهز به FreeSync مورد استفاده قرار داد؟

طی یک حرکت اتفاقی، کاربرانی در یک انجمن سخت افزاری متوجه شده اند که احتمالا راهی برای این منظور وجود دارد. برای این منظور شما نیاز به بازی هایی دارید که از تکنیک سوئیچ بین GPU ها برخوردار بوده و از جمله این بازی ها می توان به عنوان Warcraft: Battle for Azeroth اشاره کرد. در این صورت سیستم شما باید دارای 2 پردازنده گرافیکی باشد؛ به عنوان مثال می توانید از یک AMD APU یا کارت گرافیک ارزان قیمتی نظیر RX550 استفاده نمائید؛ سپس پس از اجرای بازی، سیستم رندر بازی را به کارت گرافیک یا GPU قدرتمند، یعنی کارت گرافیک انویدیا سوئیچ کرده و فناوری FreeSync پابرجا مانده و توسط کارت گرافیک انویدیا پیگیری می شود. برای این منظور می توانید بازی را با کارت گرافیک یا پردازنده APU از برند AMD آغاز کرده و پس از اجرای بازی پردازش را به یک کارت گرافیک سطح بالای NVIDIA تغییر دهید.

در این تئوری می توانید با صرف هزینه کمتر و خرید یک مانیتور مبتنی بر فناوری FreeSync، یک بازی با تکنولوژی Adaptive Sync را در کارت گرافیک های NVIDIA تجربه نمائید. در حال حاضر شرکت های دخیل در این پیچش عجیب، واکنشی به این مسئله نشان نداده اند اما این احتمال وجود دارد که در آپدیت های بعدی جلوی آن گرفته شود!