جمع‌بندی IFA 2018: بهترین محصولات سونی، هواوی، آنر، HTC، ال‌جی‌، بلک‌بری و ZTE
1 min read

جمع‌بندی IFA 2018: بهترین محصولات سونی، هواوی، آنر، HTC، ال‌جی‌، بلک‌بری و ZTE

نمایشگاه IFA امسال در برلین هنوز به طور رسمی به اتمام نرسیده است، اما کمپانی های بزرگ محصولاتی که قصد معرفی آن ها را داشته اند، معرفی کرده اند و احتمالاً بخش هیجان انگیزی برای ادامه کار باقی نمانده است. اما در ادامه این مطلب با هم نگاهی میندازیم به بهترین محصولات ارائه شده توسط کمپانی های سونی، هواوی، آنر، HTC، ال‌جی‌، بلک‌بری و ZTE. با ما همراه باشید.

سونی

سونی طبق سنت چند سال اخیر خود در نمایشگاه IFA از پرچمدار نیمه دوم سال خود رونمایی کرد. Xperia XZ3 نسخه به روز شده Xperia XZ2 است که در ماه اپریل سال 2018 معرفی شده بود. این گوشی دارای نمایشگر خمیده OLED با رزولوشن QHD+ است که پیش از این در هیچ گوشی اکسپریایی استفاده نشده بود.

دوربین عقب این گوشی مشابه با آن چیزی است که در نسل قبلی استفاده شده، اما نرم افزار آن به روزرسانی شده است و تصاویر بهتری تولید خواهد کرد. Xperia XZ3 با اندروید 9.0 پای در درون جعبه عرضه می شود، که اولین گوشی با این امکان است. علاوه بر این پرچمدار جدید سونی دارای دو رنگ جدید و جذاب Forest Green و Bordeaux Red می باشد.

وقتی که از سونی در نمایشگاه IFA صحبت می کنیم، نمی توانیم اشاره ای به هدفون WH-1000XM3 این کمپانی با قابلیت حذف نویز آن نکنیم. این هدفون دارای یک پردازه حذف نویز است و از نسل قبلی خود سبک تر می باشد. گوشی های آن طراحی جدیدتری دارد و از قابلیت شارژ سریع توسط پورت USB-C پشتیبانی می کند.

هواوی

هواوی در مراسم خود در نمایشگاه برلین گوشی Mate 20 Lite و نسل بعدی چیپ ست های خود، یعنی HiSilicon Kirin 980 را معرفی کرد. این تراشه با معماری 7 نانومتری TSMC تولید شده و اولین چیپی است که LPDDR4X RAM پشتیبانی می کند و دارای واحد دوگانه پردازش عصبی (dual NPU) می باشد. این چیپ ست دارای هسته های پردازشی Cortex-A76، پردازنده گرافیکی Mali-G76 و مودم Cat.21 با سقف سرعت دانلود 1.4 گیگابیت بر ثانیه در شبکه 4G LTE می باشد.

در بخش دیگر هواوی از اسپیکر مجهز به دستیار صوتی الکسا با نام AI Cube رونمایی کرد. کنفرانس هواوی با تأیید معرفی رسمی گوشی سری میت 20 به پایان رسید. این گوشی با چیپ ست کرین 980 در تاریخ 16 اکتبر (24 مهر) در لندن رونمایی خواهند شد.

آنر

اگر بسیاری از ما انتظار معرفی Honor Note 10 و Honor Play را برای بازار جهانی داشتیم، این کمپانی تنها از گوشی دوم رونمایی کرد. اما علاوه بر این اطلاعات جالبی در خصوص نسل دوم آنر مجیک که اولین گوشی آن دو سال پیش معرفی شده بود، ارائه شد. به نظر میرسد که این گوشی با دوربین های کشویی، مجیک شارژ سریع 40 واتی و صفحه نمایشی بدون حاشیه معرفی می شود. آنر وعده داده است که در ماه دسامبر (اواخر پاییز) این گوشی معرفی شود.

HTC

اچ تی سی از گوشی جدید زیبای خود U12 Life خود رونمایی کرد. بدنه پشتی این گوشی مانند گوشی های پیکسل گوگل دارای دو بخش متفاوت است. U12 Life یک گوشی میان رده با مشخصات قابل انتظار است.

ال جی

LG در یک مراسم معرفی غیرمنتظره اعضای جدید خانواده G7 یعنی G7 One و G7 Fit را معرفی کرد. هر دو گوشی شبیه به نسخه اصلی G7 ThinQ هستند، اما از نظر مشخصات سخت افزاری پایین تر می باشند.

G7 One دارای سیستم عامل اندروید وان و اسنپدراگون 835 می باشد. اما G7 Fit با اسنپدراگون 821 معرفی شده است.

بلک بری

بلک بری از یک نسخه مقرون به صرفه گوشی Key2 با نام Key2 LE رونمایی کرده است. پس از اعتراض کاربران نسبت به قیمت بالای گوشی اصلی، بلک بری تصمیم به معرفی گوشی جدید البته با مشخصات پایین تر گرفت. نسخه 4+32 گیگابایتی این گوشی 399 دلار قیمت دارد و 64 گیگابایتی آن 449 دلار.

ZTE

یکی از جذاب ترین دستگاه هایی که در نمایشگاه IFA 2018 معرفی شد، Axon 9 Pro بود. پرچمداری با اندروید خام و باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی. قیمت این گوشی در حدود 650 یورو است، اما مشخصاتی در سطح یک پرچمدار واقعی مانند چیپ ست اسنپدراگون 845، بریدگی بالای نمایشگر، نمایشگر AMOLED با رزولوشن 1080×2248 پیکسل و دوربین دوگانه را ارائه می دهد.

به نظر شما بهترین محصولی که در نمایشگاه IFA امسال در بخش موبایل و تکنولوژی های مرتبط به آن برگزار شد، چه بود؟